fbpx

Sigarayı Bıraktıktan Sonra

Sigarayı bıraktıktan sonra sigarasız hayata başlamanın güzelliklerini yaşamaya başlarsınız. 

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Vücuttaki Olumlu Değişiklikler:

İlk 20 dakika: Kalp atış hızı, kan basıncı düşmesi

İlk 12 saat: Kan dolaşımındaki karbon monoksit normale düşer.

2 hafta – 3 ay içinde: Dolaşım, akciğer fonksiyonu düzelir; kalp krizi riski düşmeye başlar

1-9 ay içinde : Daha az öksürük, daha kolay nefes al

1 yıl sonra: Koroner kalp hastalığı riski yarı yarıya azaldı

2-5 yıl içinde : Ağız, boğaz, yemek borusu, mesane kanseri yarıya düşme riski; inme riski sigara içmeyenlere göre azaltılır

10 yıl sonra: Akciğer kanserinden ölme olasılığı yarısı; böbrek veya pankreas kanseri riski azalır

15 yıl sonra: sigara içmeyenlerin kişilerin riski oranına gelinir.

Genel Cerrahlar’a göre, sigarayı bırakmak sigara içen kişinin hayatının uzunluğunu ve kalitesini artırmak için atabileceği en önemli adımdır. Bıraktığınız anda, vücudunuz sigaradan kaynaklanan hasarı onarmaya başlar. Tabii ki, hayatın erken saatlerinde bırakmak en iyisidir, ancak daha sonra hayattan ayrılan biri bile sağlıklarını iyileştirecektir.  

Sigarayı bıraktıktan sonra hayatınız nasıl etkilenecek 

Cüzdanınızı Koruyun

Sigara içmek pahalıdır. Bazı yerlerde, bir paket sigara 20 TL den fazladır ve fiyatlar yükselmeye devam eder. Bir paket yaşadığınız yerde “sadece” 18 TL ‘ına mal olsa bile, günde bir paket sigara içmek her yıl 6500 TL ye  kadar çıkmaktadır. 

Size Kolaylık 

Sigara içmek bir eziyettir. Giderek daha fazla restorant ve diğer halka açık yerler sigara içilmeyen  temiz hava yasalarını uygulamakta. Sigara içmek için günde birçok kez dışarı çıkmak zorunda kalmaktan bıktınız mı? Soğukta ve yağmurda durmak o sigaraya gerçekten değer mi?  Dışarı çıkmayı sadece istediğiniz zaman yapmayı tercih ederseniz.  

 

Arkadaşlarınız ve Aileniz 

Sigara dumanı sadece sigara içenlere değil, teneffüs eden herkese zarar verir. İster genç ister yaşlı, sağlıklı veya kötü durumda olun, pasif içicilik ile gelen sigara  dumanı tehlikelidir ve sizi hasta edebilir. Sigara içenler ile yaşayan çocuklar daha fazla soğuk algınlığı ve kulak enfeksiyonu geçirirken, sigara içen annelerden doğan bebeklerde erken doğum, düşük doğum ağırlığı ve ani bebek ölüm sendromu (SIDS) riski yüksektir. Sigarayı bıraktıktan sonra  hem siz hem de hayatınızdaki insanlar daha kolay nefes alacaksınız. Eski sigara içenler kıyafetlerinde ve saçlarında duman kokusu taşımazlar ve evleri sigara gibi kokmaz. Daha iyi nefes almak evinizde daha iyi uyku anlamına gelebilir: Sigara içenlerin sadece horlama olasılığı daha fazla değil, aynı zamanda günlük olarak ikinci el dumanı soluyan sigara içmeyenler de.

Verimsiz İş Hayatı

Sigara kullanımı sizin sürekli sigara molaları vererek çalışma verimliliğinizi düşürür. Daha sık hasta olursunuz, giysileriniz sigara kokar. Sigarayı bıraktıktan sonra enerjiniz artarak daha verimli olmaya başlarsınız. 

Yaşam Kaliteniz

Sigara içmek lezzet duyunuza müdahale ettiğinden, yiyeceklerin gerçek tadını almaya başlarsınız.

Koku duyunuz da gelişir, bu nedenle çiçeklerin veya taze kesilmiş çimenlerin kokusunun tadını çıkarmaya hazırlanın.

Sigarayı özlemeden uzun bir film veya uçak uçuşu ile yapabilirsiniz.

Bıraktıktan birkaç hafta sonra sigara içen öksürüğünüz kaybolur ve daha fazla enerjiniz olur.

Sabahları uyandığınızda ağzınızda oluşan o pas tatlı kaybolacaktır.

Kendinizi daha enerjik hissetmeye başlayacaksınız.

Daha az hasta olacaksınız.  

Abrahamson Metoduyla Sigarayı Bıraktıktan Sonra hayatınız güzelleşecek. 

Nikotin bağımlılığının doğası ve tütün bırakma süreci hakkındaki yanlış düşünceler, geçmişteki başarısız deneyimleriniz kararlarınızı vazgeçtirmeye çalışabilir.

Sigarayı bıraktığınızda neler bekleyebileceğiniz konusunda kendinizi eğiterek güçlü bir bırakma programı oluşturun. Sigara Bırakma nedeninizi unutmayın. Abrahamson Metodu ve Uzman danışmanları bu süreçte sizinler birlikte olacaktır.

 

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Kilo Alınır mı ?

Kilo alma durumunuz sigarayı bırakmanızı sağladığı yönünde bilimsel bir kanıt bulunmamakta.

Sigarayı Bıraktıktan sonra Öksürük Olur mu ?

Sigarayı bıraktıktan sonra sigaraya bağlı öksürüğünüz yavaş yavaş azalır.

Sigarayı Bıraktıktan sonra Halsizlik Olur mu?

Sigarayı bıraktıktan sonra sigaraya dayalı halsizlik olmaz.

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Cilt Sağlığı

Cildiniz kısa zamanda doğal canlılığına kavuşur. Parlak cilde sahip olmak için sigarayı bırakmalısınız.

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Yapılması Gerekenler

Abrahamson metodu uygulamasında;

Sigarayı bıraktıktan sonra 1 ay boyunca saat başı bir bardak su içmeniz gerekir.

Günlük yürüyüşler (mümkünse doğa yürüyüşleri)

Kendinize bir hobi bulun.

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Vücuttaki Olumsuz Gelişmeler nelerdir ?

Sigarayı bıraktıktan sonra Vücudunuzda olumsuz değişiklikler olmaz.

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Dikkat Eetmeniz Gerekenler.

Sigarayı bıraktıktan sonra;

Hayır Demesini Bilin

Bir başkası da gelip size sigara içmek için teklif etse veya ikram etse buna karşılık yenik düşmeyin ve hayır demesini bilin. Sigarayı bırakmak demek bir daha hiçbir şekilde denememektir. Israrları hiçbir zaman kabul etmeyin.

Yeni Uğraşlar Edinin

Sigara isteğinizi azaltacak onu unutturacak bir diğer etken başka bir işle uğraşmak. Bu iş bir spor olabilir veya herhangi bir aktivite.  Sigarayı bıraktıktan sonra kendinizi daha sağlıklı ve daha zinde hissedeceksiniz bu da sağlıklı yaşam için motivasyonunuzun artmasına neden olacaktır.Sportif aktivitelere olan ilgi ve isteğiniz, beslenmeniz düzeninizi hayat kalitenizi arttıracaktır.Bu çabalar tekrar sigaraya başlamanızın da önüne geçecektir..

Sigarasız yaşam için sigara içilen Ortamlarda Bulunmamaya Çalışın

Bu tip ortamlarda bulunmak tekrardan sigara içme isteğinizi harekete geçirecektir. Fakat bir noktaya kadar bunlar için çaba gösterirseniz bir zaman sonra kendinizde fark edeceksiniz ki bu tip ortamlardan siz de rahatsız olmaya başlayacaksınız.

Sigarasız yaşam sizin için hem manevi anlamda bir pozitif tutum katacak hem de maddi olarak bunun etkisini kendinizde göreceksiniz. Daha sağlıklı, daha enerjik ve zinde hissetmeye başlayacaksınız. Sigaranın vermiş olduğu kan akışını yavaşlatma durumu ve yorgunluk hissi, siz sigarayı bıraktıktan sonra giderek yok olacak aynı şekilde vücudunuzun diğer organlarında da yavaşça bir geri dönüşüm ve toparlanma gerçekleşecektir. Hem maddi açıdan da size yarar sağlayarak kendinizde tamamen yenilenmiş ve tazelenmiş hissi uyandıracaktır.

Sigarasız yaşam için bu durumdan kurtulmanız halinde bu durumun bu kadar zor olmadığını çok geçmeden anlayacaksınızdır. Kafanızda büyüttüğünüz kadar zorluk yaşamayacak ve bu durumu kolayca atlatabileceksiniz.

 

Sigarayı Bıraktıktan Sonra

Süreç 4 Dönemden Oluşur :

İlk Dönem: İlk 3 gün-72 saat

Sigarayı bıraktıktan sonra ve sigarayı bırakma süreci kandaki nikotin oranının en hızla düştüğü dönemdir. İlk 3 gün içerisinde kandaki nikotin seviyesinde %50’ye kadar düşüş görülebilir. Sigarayı bırakma sonrası bu dönemde , sigara dumanı ve hatta sigara içenlerin kokusu dahi itici gelebilir. Sigarayı bıraktıktan sonra mide bulantısı ve hatta kusma hissi olabilir. Sigara bırakma sürecinden geçen kişilerin çoğu, bu dönemi kolaylıkla atlattıklarını, çoğunlukla tekrar koku almaya başladıklarını ve yemeklerin daha değişik lezzetleri olduğunu , esaretten, sağlıklı bir yaşama geçme hissine kavuştuklarını söylerler. Sigarayı bıraktıktan sonra bazı kişiler ise birkaç saniyeliğine gidip gelen arzu deneyimleyebilirler.  Ancak bu duygular gittikçe seyrekleşir ve istek her geçen gün azalır.

İkinci Dönem : İlk Üç Hafta – 21 gün

Sigarayı bıraktıktan sonra ki bu dönemde beden arınmaya, kanda bulunmasına alışılagelmiş toksinler olmadan yeni bir kimyasal dengeye gelmeye devam eder. Sigarayı bıraktıktan sonra ciğerler temizlenmeye başlar ve her katta nefes almak için durmak gereksinimi olmadan merdivenleri tırmanmaya başlanır. Sigara bırakma döneminde arada bir hala alışa gelmiş hareketler yapılabilir. Örneğin elle sigara kutusu arama, kahve içerken bir şeyin eksik olduğunu hatırlama, günlük rutin içerisinde büyük oranda yer alan sigara içmeye harcanan o vaktin boşalması nedeni ile bir şey unutulmuş hissi vs. alışkanlıkların çoğu bu sigara bırakma döneminin sonuna dek kaybolur gider. Bu etapta yürüyüş, spor yapmak ve bolca su içmek çok önemlidir. Bu dönemde sigara bırakma aşmasında olanların sigara içenlerle bir araya gelmeye ve dumanlı yerlerde bulunmamaya dikkat etmeliler.

Üçüncü Dönem : İlk 9 ay

Sigara bırakma dönemi bedenin yeni bir yaşam rutinine alışma dönemidir. Sağlıklı ve dengeli bir hayat ve beslenme düzenin oturma zamanıdır. Sigara bırakma ile sigaranın yerine sigarasız yeni yaşam biçimimizi sürekli ve devamlı olarak spor/yürüyüş yapmak gibi yeni alışkanlıkları kazanmak gerekir.

Sigarayı bıraktıktan sonra yeni ve iyi alışkanlıklar edinebilir. Özellikle iyi havalarda yürüyüşe çıkarak, yeniden derin nefesler alıp vermeyi öğrenebiliriz. Sigarayı bıraktıktan sonra doğayla daha fazla iç içe olmaya çalışıp, fiziksel ve ruhsal faydalar sağlayabiliriz.

Sigarayı bıraktıktan sonra her ay cebinizde kalan paranın da keyfini çıkarabilirsiniz. Sigara bırakma dönemi ile bu parayı şimdiye kadar yapma imkanınızın olmadığı ihtiyaçlarınız için kullanabilirsiniz.

Size bu hesabı yapmanızı öneririz, hiç de küçümsenemeyecek miktarlar olduğunu göreceksiniz.

Sigara bırakarak, sigara içmenin yol açtığı özellikle sağlığınız üzerinde tehlikelerin çoğu artık geçecektir.

Dördüncü Dönem ; hayatınızın geri kalan dönemi-120 yaşına dek

Bu zaman sürecinde hatırlamanız gereken en önemli şey, hiçbir zaman bir “fırt bile” çekmek yasak !. Öylesine bir bakayım ne olacak ? bile yasak. Sigara bırakma sonrası arkadaşınızın sigarasını sadece yakmak da yasak, kaliteli bir puro yada nargile yada benzeri fark etmez. Sigar bırakanların çoğu zamanla sigara bırakma sonrası daha güçlü olduklarını sanırlar, tek bir sigara bile denemeyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Call Now Button
× WhatsApp İletişim