fbpx

Zararlı Karbonhidratlar

Sağlıklı beslenme

Karbonhidratlar beslenme, birincil enerji kaynağı ve sağlık için hayati öneme sahiptir. Karbonhidratları yediğimizde vücudumuz, uygun vücut işlevi için ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi sağlayan glikojene (şeker) dönüştürür.Ancak Zararlı karbonhidratlar çok daha uzun süreli sorunların nedenidir.

Sorun, birçok iyi karbonhidratın kötü bir şekilde etiketlenmiş olmasıdır ve birçok diyet, kilo vermek, yağ azaltmak ve yağsız kütlenin iyileştirilmesi için elimine edilmelerini önerir.

Asıl Olan sağlıklı karbonhidratlar yemek ve zararlı karbonidratları vücudumuzdan çıkartmaktır. Çünkü Zararlı karbonhidratlar, bir çok hastalığı tetiklemekte, sürekli yeme arzunuzu oluşturarark bağımlı olmanıza neden olmaktadır.

İyi sağlığı korumak ve zindelik hedeflerimize ulaşmak için, iyi ile kötü karbonhidratlar arasındaki farkı anlamak önemli olacaktır. Doğru karbonhidratların nasıl seçileceğini öğrendikten sonra, sağlıklı bir yaşam tarzını desteklemeliyiz.Zararlı Karbonhidratları iyi tanımalıyız.

İyi ve Zararlı karbonhidrat arasındaki fark nedir?

Bu soruyu yanıtlamadan önce karbonhidrat türlerini anlamak önemlidir. Karbonhidratlar aşağıdaki gibi tarif edilebilir:

Kompleks karbonhidratlar: enerji için glikoz kullanmadan önce lif ve nişasta bakımından yüksek gıdaların sindirimi daha uzun sürer. Önemli vitaminler, mineraller ve antioksidanlar içerirler. Vücut için yavaş salınan enerji tüketimi ile sağlanır. Kepekli tahıllar, fasulye, kinoa, baklagiller, yulaf ve kahverengi pirinç, sağlıklı kompleks karbonhidratların mükemmel kaynaklarıdır.

Ancak Buğday bazlı, undan yapılmış gıdalar vücudumuz tarafından emilimi neredeyse imkansız hale gelmiştir. Sürekli yeme dürtüsünü alıştırarak sizi bağırsak sisteminizi bozar. İçinde buğdaysı gıdalar içeren gıdalar bir çok hastalığı tetiklemektedir.  Zararlı Karbonhidratlar bağımlılık yaratır.

Basit karbonhidratlar: Vücut tarafından kolayca sindirilen ve çabuk enerji sağlayan doğal şekerler içeren yiyecekler. Meyveler, bazı sebzeler, süt ve süt ürünleri basit karbonhidratların zengin kaynaklarıdır. Basit karbonhidratlar ayrıca soda, beyaz şeker ve hamur işleri gibi işlenmiş ve rafine edilmiş yiyeceklerde de bulunmalıdır. Meyveler, sebzeler ve süt basit bir karbonhidrat olarak kabul edilmekle birlikte, temel besinleri, lifleri ve proteinleri içerir ve sindirildiğinde daha karmaşık karbonhidratlara benzerler.

Doğru karbonhidrat seçmek sağlıklı bir vücut için önemlidir. En iyi karbonhidratlar bir kutudan değil doğal kaynaklardan gelir. Baklagiller, sebzeler ve meyveler gibi besleyici madde içeren yiyecekleri içerir.

Kabuğundan mısır gevreğine karşı mısır kulağı, işlenmiş meyve suyunun üzerine soyulmuş bir portakal, bir paket cips yerine fırında patates yemek, kötü bir karbonhidrat üzerinde iyi bir karbonhidrat seçmek için mükemmel bir örnektir. Ancak ne yazıkki buğdaysı ürünlerin genetiği bozulduğundan  beyaz yada kepekli ekmek vücudumuza ne yazıkki aynı zararı vermekte ve sindirim sistemimizi olumsuz etkilemektedir.

Sebzeler – Her gün çeşitli yiyin

Kepekli tahıllar – Glutensiz Yulaf, kinoa, kahverengi pirinç

Kuruyemiş ve tohumlar

Bütün meyveler

Fasulye ve baklagiller

Yumrular – Tatlı patatesler, patatesler

Sağlıksız bir vücuda katkıda bulunan besin değeri bulunmayan kötü karbonhidratlardan kaçının. Kötü karbonhidratlar, çoğu market rafını kaplayan aşırı işlenmiş, besinlerden arındırılmış gıda ürünlerini içerir. Düşük yağlı, şekersiz, yağsız, zenginleştirilmiş, düşük kalorili ve şeker eklenmemiş fantazi gıda etiketlerine dikkat edin. Maalesef, bunun gibi kötü karbonhidratlar, sağlıklı ürünler kılığına girerek olumsuz etkilemiştir.

Kötükarbonhidratı tanımakta ve bunları diyetimizden olabildiğince elimine etmekte ustalaşmak önemlidir. İçerik listesini anlayamıyorsanız, muhtemelen kötü bir karbonhidrattır. Paketlenmiş bir gıda maddesi için ne kadar az bileşen olursa o kadar iyidir. Paketlenmiş yiyecekler, daha sağlıklı bir ürün olarak kabul edilmek için az miktarda bileşen ve kısa bir raf ömrüne sahip olmalıdır.

Ekmek, hamur işleri ve soda gibi işlenmiş karbonhidratları ortadan kaldırmak, kötü karbonhidratlardan kaçınmanın harika yoludur. Sağlığın iyileştirilmesi için aşağıdaki kötü karbonhidrat listesinden kaçınılması önerilir.

Sağlıkl Beslenmeye Karar Verdiyseniz Bizi Arayarak Bilgi Alabilirsiniz.

0212 7061710

0506 1135655

 

Bir cevap yazın

× WhatsApp İletişim