fbpx

Sağlıklı Beslenme Neden Önemlidir

Bu makalede sağlıklı beslenmenin önemi ile ilgili bütün bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sağlıklı Beslenme alışkanlığını bozan en önemli 2 sorun şeker ve basit karbonhidratlardır. Bu gıdalar,  bağışıklık yaratarak aç olmasanızda sürekli yeme duygusu oluşturur. Abrahamson Metodu, bağımlılık ve kısır döngü yaratan şeker ve basit karbonhidratlı gıdaları yeme arzunuzu tek seansta sonlandırır. 1 yıl boyunca uzman danışmanlarımızın desteği ile zorlanmadan kalıcı beslenme alışkanlığı kazanmanızı sağlar.

Sağlıklı Beslenme neden Önemlidir

Kilo Vermenizi Sağlar

Sağlıklı beslenme programı ve kilo verme

Kilo vermek, kronik hastalık riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Bir kişi aşırı kilolu veya obezse, aşağıdakiler de dahil olmak üzere sayısız hastalığa yakalanma olasılığı taşır:

Kalp hastalığı

İnsüline bağımlı olmayan diabetes mellitus

Zayıf kemik yoğunluğu

Bazı kanserler

Bütün sebzeler ve meyveler kalorilerde işlenmiş gıdalardan daha düşüktür. Kilo vermek isteyen bir kişi, kalori alımını her gün ihtiyaç duyduklarından daha fazla azaltmamalıdır.

İşlenmiş gıdalardan arındırılmış sağlıklı bir beslenme alışkanlığı, kişinin kalori saymak zorunda kalmadan günlük limitleri içinde kalmasına yardımcı olabilir. Sağlıklı beslenme ve obezite arasında kesin bir ilişki bulunmaktadır.

Lifli yada sağlıklı karbonhidratlar, kilo verme ile ilişkili sağlıklı beslenmenin başlangıcıdır. Bitki bazlı gıdalar, insanları daha uzun süre daha dolgun hissettirerek açlığın düzenlenmesine yardımcı olan bol miktarda diyet lifi içerir. Dengeli ve sağlıklı beslenme uzun kalıcı olmalıdır.

Sağlıklı beslenme neden önemlidir ?

Bağışıklık Sisteminiz Çöker

Şeker, sağlıksız  karbonhidratlar virüslerin vücudunuzda  daha kolay yer bulmasına neden olur. Bu gıdalara sizi belirtilen bütün hastalıklara karşı savunmasız yapmaktadır.

Kanser Riskini Azaltır

Sağlıksız beslenme sonuçları hayatımızı kontrol ediyor. Sağlıksız bir diyet, bir kişinin kanser geliştirme riskini artırabilecek koşulları tetikleyebilir.

2014 yılında Amerikan Klinik Onkoloji Derneği, obezitenin kanser hastaları için daha kötü bir görünüme katkıda bulunduğunu bildirdi.

Diğer yandan, meyve ve sebzelerden zengin diyetler kansere karşı korunmaya yardımcı olabilir.

Araştırmacılar meyvelerden zengin bir diyetin üst gastrointestinal sistem kanser riskini azalttığını bulmuştur.  Sebze, meyve ve lif yönünden zengin bir diyetin kolorektal kanser riskini azalttığı ve lif yönünden zengin bir diyetin karaciğer kanseri riskini azalttığı kanıtlanmıştır.

Meyve, sebze, kuruyemiş ve baklagillerde bulunan birçok fitokimyasal, hücreleri kansere neden olabilecek hasarlardan koruyan antioksidanlar olarak işlev görür. Bu antioksidanlardan bazıları beta-karoten, likopen ve A, C ve E vitaminlerini içerir.

Diyabet Hasyalığının Önüne Geçer

Sağlıklı beslenme neden önemlidir ?

Sağlıklı beslenme, diyabetli bir kişinin şunları yapmasına yardımcı olabilir:

Gerekirse kilo vermek

Kan şekeri seviyesini düzenler

Kan basıncını ve kolesterolü hedef aralıklar içinde tutar

diyabet komplikasyonlarını önlemek veya geciktirmek

Diyabetli kişilerin, şeker ve tuz eklenmiş yiyecek alımını sınırlamaları önemlidir. Doymuş ve trans yağlarda yüksek kızarmış yiyeceklerden kaçınmak en iyisidir.

Kalp Hastalıkları ve Kalp Krizi Riskini Azaltır

Sağlıklı beslenme neden önemlidir ?

2017’de yayınlanan rakamlara göre, ABD’de 92.1 milyon kadar insanın en az bir tür kardiyovasküler hastalık bulunmaktadır. Bu durumlar öncelikle kalp veya kan damarlarını içerir.

Kalp hastalığı ve inme vakalarının yüzde 80’ine kadar fiziksel aktivite seviyelerini arttırmak ve sağlıklı beslenmek, yaşam tarzı değişiklikleri yaparak önlenebilir.

E vitamininin kalp krizlerine yol açabilecek kan pıhtılarını önleyebileceğine dair bazı kanıtlar vardır. Aşağıdaki gıdalar yüksek düzeyde E vitamini içerir: Bu alanda sağlıklı beslenme önerileri aşağıdaki gibi sıralanabilir;

Badem

yer fıstığı

fındıklar

ay çekirdeği

yeşil sebzeler

Tıp topluluğu uzun süredir trans yağlar ve koroner kalp hastalığı gibi kalple ilgili hastalıklar arasındaki bağlantıyı kabul etmektedirler.

Sağlıklı Nesiller Oluşturur

Çocuklar sağlıkla ilgili davranışların çoğunu çevrelerindeki yetişkinlerden öğrenir ve sağlıklı beslenme ve egzersiz alışkanlıklarını modelleyen ebeveynler bunları alışkanlık yada genleriyle geçirme eğilimindedir.

Düzenli olarak aileleriyle birlikte yemek yiyen çocukların, evde daha az yemek yiyen akranlarından daha fazla sebze ve daha az şekerli yiyecekler yediği görülmektedir.

Ayrıca, evde bahçecilik ve yemek pişirmeye katılan çocukların sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı seçimleri yapma olasılığı daha yüksektir. Sağlıklı beslenme ve spor gelecek nesillere bırakmamız gereken bir sorumluluktur.

Sağlıklı Dişer ve Güçlü İskelet Yapısı Sağlar

Sağlıklı beslenme neden önemlidir ?

Güçlü kemikler ve dişler için yeterli kalsiyum ve magnezyum içeren sağlıklı beslenme alışkanlığı gereklidir. Kemikleri sağlıklı tutmak, yaşamın ilerleyen dönemlerinde osteoporoz ve osteoartritin önlenmesinde hayati öneme sahiptir.

Sağlıklı beslenme için Aşağıdaki gıdalar kalsiyum yönünden zengindir:

Süt ürünleri

Brokoli

Karnıbahar

Lahana

Kemikli balık konservesi

Soya peyniri

Bakliyat

Magnezyum birçok gıdada bol miktarda bulunur ve en iyi kaynaklar yapraklı yeşil sebzeler, fındık, tohumlar ve kepekli tahıllardır.

Keyifli Olmanızı Sağlayıp Psikolojik Destek Sağlar

Ortaya çıkan kanıtlar diyet ve ruh hali arasında yakın bir ilişki olduğunu göstermektedir.

Araştırmacılar, yüksek glisemik yüke sahip bir diyetin depresyon ve yorgunluk semptomlarında artışa neden olduğu bilinmektedir

Yüksek glisemik yüke sahip bir diyet, alkolsüz içecekler, kekler, beyaz ekmek ve bisküvilerde bulunanlar gibi birçok rafine karbonhidrat içerir. Sebzeler, protein, tam meyve ve tam tahıllar daha düşük glisemik yüke sahiptir.

Sağlıklı bir diyet genel ruh halini iyileştirebilirken, depresyonu olan kişilerin tıbbi yardım alması önemlidir.

Hafızanızı Güçlendirir

Sağlıklı beslenme alışkanlığı bilinçsel gerilemeyi önlemeye yardımcı olabilir.

Yapılan bir çalışmada, bu olumsuz etkilere karşı koruma sağlayan besin maddeleri ve gıdalar tanımlanmıştır. Aşağıdakilerin yararlı olduğu kanıtlanmıştır.

D, C ve E vitamini

Omega-3 yağlı asitler

Flavonoidler ve polifenoller

Balık

Bağırsak Sisteminizi Düzenler

Kolon, metabolizma ve sindirimde önemli roller oynayan doğal olarak oluşan bakterilerle doludur.

Bazı bakteri kolona fayda sağlayan K ve B vitaminleri üretir ve zararlı bakteri ve virüslerle savaşmaya yardımcı olur.

Lif oranı düşük, şeker ve yağ oranı yüksek diyet bağırsak mikrobiyomunu değiştirerek bölgedeki iltihabı arttırır.

Bununla birlikte, sebzeler, meyveler, baklagiller ve kepekli tahıllar açısından zengin bir diyet, iyi bakterilerin kolonda gelişmesine yardımcı olan prebiyotikler ve probiyotiklerin bir kombinasyonunu sağlar.

Yoğurt, kimchi, lahana turşusu, miso ve kefir gibi fermente gıdalar probiyotik bakımından zengindir.

Sağlıklı Uyumanızı Sağlar

Sağlıklı beslenme neden önemlidir ?

Sağlıklısız beslenme, uyku apnesi dahil olmak üzere çeşitli faktörler uyku düzenini bozabilir.

Uyku apnesi, uyku sırasında hava yolları tekrar tekrar tıkandığında oluşur. Risk faktörleri arasında obezite, alkol içmek ve sağlıksız bir diyet yemek yer alır.

Alkol ve kafein tüketimini azaltmak, bir kişinin uyku apnesi olsun ya da olmasın, huzurlu bir uyku sağlamaya yardımcı olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Call Now Button
× WhatsApp İletişim