fbpx

Sigarayı Bırakmak

Sigaranın zararları saymakla bitmiyor. Dünyada her geçen gün milyonlarca insan sigaraya bağlı sebeplerden dolayı sağlık sorunları yaşıyor ve hayatını kaybediyor. Sigara kullanımı değişen dönem ve şartlarla birlikte özellikle genç nesil arasında artış gösteriyor. Sigara içerisinde birçok etken madde bulunmaktadır. Bunlardan biri de eroinden daha fazla bağımlılığa sebep olan nikotindir. Nikotin diğer adıyla tütün bağımlılığı sigara bırakmayı zorlaştırıyor. Ve insanları boşta kaldığı her an sigara içmeye yönlendiriyor.

Peki dünya üzerinde 1,3 milyar insan tarafından kullanılan sigarayı bırakmak için ne yapmalıyız peki? Ya da sigaradan nasıl uzak durabiliriz? Sigaranın zararlarını bilmemize rağmen bedenimizde oluşmuş tütün bağımlılığından kurtulmak üzerine birçok yöntemden bahsedilir. Bizde bu yazımızda size sigarayı bırakabilmeniz adına bir ‘sigara bırakma planı’ hazırladık.

Sigara Bırakma Planı

Öncelikle bir planınızın olması sigarayı bırakabilmek adına güzel bir başlangıçtır. Bırakma planı kendinden emin, odaklı, sabırlı ve kararlı olmayı içerir. Kendi bırakma programınızı oluşturabilir ya da sizler için hazırladığımız bırakma programından yararlanabilirsiniz. Çünkü tek bir bırakma planı herkes için uygun olmayabilir.

Sigarayı bıraktığınız ilk gün sigara içmemek adına kendinizi meşgul etmeniz iyi bir yoldur. Meşguliyet zihni farklı noktalara odaklar ve sigaradan uzak durmanızı sağlar. Aynı şekilde aşağıda ki etkinliklerden de yararlanabilir, sigarayı bırakma yolunda kendinize farklı meşguliyetler yaratabilirsiniz.

  • Yürüyüşe çıkmak,
  • Egzersiz yapmak,
  • Sakız çiğnemek
  • Kalem gibi bir araçla ellerinizi meşgul etmek,
  • Bol su tüketmek,
  • Derin nefes almak ve gevşemek,
  • Yoga yapmak,
  • Sinema veya tiyatroya gitmek,
  • Sigara içmeyen insanlarla vakit geçirmek,
  • Sevdiğiniz bir restorana gidin ve sigara içilmeyen alanda durmaya özen gösterin.

Bunlar gibi bu listeyi daha fazla da uzatabiliriz. Lakin yukarıda da bahsettiğimiz gibi her plan herkese uymayabilir. Sizler için oluşturduğumuz plan sigarayı bırakma yolunda size rehber olması amacıyla iyi bir başlangıçtır.

Her şeyden önce olumlu olun. Sigarayı bırakmak zordur fakat imkansız değildir. Bulunduğunuz ana odaklanın. Bu yaklaşım, olumlu tutumun korunmasını sağlamaktadır. Bıraktığınız gün çok iyi geçmiyor gibi gelse dahi sigarayı bıraktıktan sonra daha rahat nefes aldığınızı fark ettiğiniz ve hareketlerinizi daha rahat yapıyor olduğunuz anda hayatta aldığınız en doğru kararların başında geldiğini anlayacaksınız.

Call Now Button
× WhatsApp