Kolayca Evde Yapılabilecek Göbek Hareketleri

Sağlıklı kilo verme diyeti yapan kişiler genellikle kilo verme süreçlerini hızlandırmak için spor yapmaya da önem vermektedir. Kilo verme sürecinde olan kişilerin bir bölümü spor salonuna giderek personel taranırlar ile çalışma fırsatı bulurken birçok kişi de evde spor yapmayı tercih etmektedir. Aslına bakıldığında kilo verme sürecinde evde ya da spor salonunda yapacağınız egzersizlerin birbirinden herhangi bir farkı bulunmamaktadır. Çünkü doğru egzersizleri yapmak kişilerin kilo vermesine yardımcı olmaktadır. Bu noktada birçok kişi kolayca evde yapılabilecek göbek hareketlerini araştırmakta ve bel bölgesindeki yağlardan kurtulmaya çalışmaktadır.

Günümüzde kilo vermek isteyen kişilerin büyük bölümünün karın bölgesindeki yağlardan kurtulmaya çalıştığı bilinmektedir ve bu noktada bireyler daha çok evde yapılabilecek göbek hareketleri ile bu süreci hızlandırmayı tercih etmektedir.

Sağlıklı bir diyet yaparken evde spor yapmak isteyenler için hazırladığımız Kolayca Evde Yapılabilecek Göbek Hareketleri adlı bu yazımızda sizlere evde yapabileceğiniz hareketler hakkında bilgi vereceğiz. Siz de yazımızı inceleyebilir ve evde spor yaparak kilo verme sürecinizi hızlandırabilirsiniz.

Plank

Göbek Hareketleri
Göbek Hareketleri

Kolayca Evde Yapılabilecek Göbek Hareketleri arasında bulunan Plank, aslına bakıldığında kişilerin çok kolay yapılabileceğini düşündüğü bir egzersizdir fakat bu hareket sanıldığı kadar da kolay değildir.

Plank hareketi genellikle bir düz zeminde ve yoga matı kullanılarak yapılan bir harekettir. Evde yapılabilecek göbek hareketleri içerisinde yer alan Plank hareketini yapmak için yüz üstü uzanmanız ve dirseklerinizden güç alarak vücudunuzu kaldırmanız gerekmektedir. Göbek bölgesini çalıştıran hareketler içerisinde bulunan bu hareketi yaparken boyun, sırt, bacak ve kalçanın aynı hizada olması gerekmektedir.

Bu hareketi yaparken kişilerin 30 saniye boyunca dayanması ve en az üç tekrar yapması önemlidir.

Flutter Kicks

Evde yapılabilecek göbek eritme hareketleri arasında yer alan Flutter kicks Türkiye’de havaya tekme atma hareketi olarak da bilinmektedir. Hem göbek bölgesini hem de kalça bölgesini çalıştıran bu hareketi yapmak için kişilerin Plank hareketini yaparken ki gibi düz bir zemine ve yoga matına ihtiyacı bulunmaktadır.

Flutter Kicks hareketini yapmak için kişilerin sırt üstü uzanması ve ellerini başlarının arkasında birleştirmesi gerekir. Ardından ise ayaklar yerden 15 santim yüksekliğinde kaldırılmalı ve kalça genişliğinde açılmalıdır. Kişiler bir ayaklarını yukarı kaldırırken bir ayaklarını da biraz aşağı indirerek bu hareketi yapabilmektedir. Evde yapılabilecek göbek hareketleri arasında yer alan Flutter Kicks 3 set 20 tekrar çalışılmalıdır.

Russian Twist

Evde yapılabilecek göbek hareketlerinden birisi olan russian twist alt ve yan karın kaslarını çalıştıran bir harekettir. Kişilerin bu hareketi yapabilmesi için düz bir zemine ve yoga matına ihtiyacı bulunmaktadır. Russian Twist hareketi için:

  • Yoga matının üzerine sırt üstü uzanın.
  • Dizlerinizi kırın ve ayaklarınızı yukarıya doğru kaldırın.
  • Ellerinizi ileri uzayın.
  • Belinizi önce sola döndürün ardından sağa döndürün.

Hem bölgesindeki kasları çalıştıran hem de omurganızı esneten bu hareketi 2 set 15 tekrar yapabilirsiniz. Setler esnasında düzenli nefes almaya özen göstermeli ne her bir set arasında 15-30 saniye dinlenmelisiniz.

Crunch

Evde spor yaparak sağlıklı kilo verme diyetinden daha fazla verim almak isteyen kişilerin yapabileceği hareketlerden bir diğeri de Crunch’tır. Crunch Türkiye’de yarım mekik olarak bilinen bir spor hareketidir ve kişilerin göbek bölgesindeki kasların güçlenmesine yardımcı olmaktadır. Evde spor yapan ihtiyacınız olacak ekipmanlardan birisi olan yoga matı ile bu hareketi düz bir zeminde yapabilmeniz mümkündür.

Crunch hareketini doğru bir şekilde evde yapabilmek için kişilerin bir yoga matı üzerine sırt üstü uzanması gerekir. Sırt üstü uzandıktan sonra bireyler dizlerini kırar ve ellerini boynunun alt bölümünde kenetler. Crunch hareketini yapmaya hazır olduktan sonra da kişiler gövdelerini dizlerine doğru kaldırarak hareketi tamamlayabilir.

Evde yapılabilecek göbek hareketlerinden birisi olan Crunch’ı yapmak için kişilerin vücutlarını yukarıya kaldırırken nefes vermesi ve vücutlarını aşağıya indirirken de nefes alması gerekmektedir. Göbek bölgesini çalıştıran bu hareketin 2 set 12 tekrar şeklinde yapılması alınacak faydayı arttıracaktır.

Mountain Climber

Göbek eritme hareketlerinden birisi olan ve evde kolayca yapılabilecek göbek hareketleri içerisinde yer alan mountain climber Türkçe’ye dağ tırmanışı olarak çevrilmiştir. Göbek bölgesindeki yağlardan kurtulmanızı sağlayacak bu hareketi yapabilmek için:

  • Yoga matının üzerine yüz üstü uzanın.
  • Dirseklerinizi kurmadan avuç içlerinizi yere değdirin.
  • İlk olarak sağ ayağı karnınıza doğru çekin.
  • Ardından sağ ayağınızı geriye doğru götürürken sol ayağınızı karnınıza çekin.

4 adımda yapılabilecek göbek eritme hareketlerinden birisi olan mountain climberı 3 set 15 tekrar şeklinde yapabilirsiniz. Setler arasında 15 – 30 saniye ara vererek dinlenebilirsiniz.

 

Kolayca Kilo Verin

Kilo vermek istiyorsanız sizlerde spor ile beraber uzman desteği de alabilirsiniz. 38 yılı aşkın süredir dünyada kabul edilmiş bir yöntem olan Abrahamson metodu ile kilo almanıza neden olan şeker bağımlılığı gibi problemlerden kurtulabilir ve sizler de kilo verebilirsiniz.

Kilo Verin: 0 212 706 17 10

Uzmanlar ile görüşmek istiyorsanız sizler de Be Positive ile iletişime geçebilir ve uzmanlarımızdan bilgi alarak seans sürecinizi hızlandırabilirsiniz. Be Positive hakkında daha fazla bilgi almak için bizleri Instagram ve Facebook‘tan takip edebilirsiniz.