seker-bagimliligindan-kurtulma

Şeker Yeme Bağımlısı Mısınız? Kurtulma Yolları Burada

Şeker, vücutta mutluluk duygusunu uyandıran ve haz merkezlerini uyaran çok ciddi güce sahip uyarıcıdır. Beyne giden sinyaller doğrultusunda güçlü bir uyarıcı olması sebebiyle bağımlılık yapması da kolaylaşır. Bu nedenle bağımlılık yaptıkça insanların zihinsel olarak tükettikçe daha çok tüketme isteği oluşur ve en sonunda da şeker bağımlısı olmaya başlanır.

Özellikle kan şekeri seviyesinin ani iniş çıkışları sebebiyle şeker yeme isteği gün içerisinde kendisini yoğun olarak gösterir. Son dönemlerde en yoğun zamanlarını yaşayan şeker bağımlılığı teşhisi, insanların neredeyse birçoğunda ortaya çıkmakta ve neredeyse her dört insandan üçünün şekere ve tatlıya karşı zaafı bulunmaktadır. Aslında sadece psikolojik olarak oluşan bu şeker bağımlılığını önlemek insanların elinde olamamakta, diğer bağımlılıklar gibi ciddiye alınmadığı için hastalıklar ile karşı karşıya kalındığında yada obezitenin önüne geçmek için arayışlara girildiğinde bağımlılığın ne deneli güçlü olduğu fark edilmektedir.

seker-bagimliligi-tedavisi

Şeker Bağımlılığından Nasıl Kurtulunur?

  • Yapılabilecek öncelikli olan şey kan şekeri seviyesini hep dengede tutabilmektir.Bunun için sağlıklı atıştırmalıklar sise  yardımcı olabilir. Karabuğday krakerleri, yağlı tohumlar, sebze ve meyve dilimleri gibi. Kan şekeri seviyesini tetikleyen unsurlardan uzak durarak bu başarılabilir. Tatlı ve tuzlu paketlenmiş gıdalar en ciddi tetikleyicilerdir.
  • Şekerin yanı sıra gluten hassasiyeti de önemli bir faktördür. Glutenin aşırı tüketilmesi ile şekerli olmadığı halde içinde gluten bulunan gıdaların vücuda girmesi ve glutenli ürünlerin içindeki gizli şekerinde bir süre sonra vücut içinde şekere dönüşmesi anlamında zararı görülmektedir.
  • Genel olarak tatlı yiyecekler ya da şeker tüketme ihtiyacını düzenlemek için bol su tüketilmelidir. Vücuttaki kan şekeri seviyesini dengelemeye yardımcı olur. Gün geçtikçe, zaman içerisinde içeceklere koyulan ilave şekerlerin özellikle de beyaz rafineri şekerlerin kullanımı tamamen kesilmelidir.
  • Buğday, arpa, çavdar  gibi glutenli yiyeceklerin yerine sağlıklı karbonhidrat türleri arasına giren bakliyatlar, nohut, fasulye, mercimek, kinoa gibi besinler tercih edilmelidir.
  • Şeker, çikolata gibi ürünlerden arınan kişiler için mutlaka yanlarında bulunabilecek şekilde küçük poşetlere koydukları sağlıklı kuruyemişler bulunmalıdır. Örnek olarak; çiğ badem, çiğ fındık, ceviz içi, yer fıstığı gibi kuruyemiş türleri faydalı olacaktır.
  • Özellikle gazlı içeceklerden ve marketlerde ya da bakkallarda satılan meyve sularını tüketmekten kaçınmak gerekir. Nedeni ise meyvelerin suyunu sıkınca meyveleri direkt olarak yemekten daha az yararlı olduğu gerçeğidir. Meyve suları genel olarak şeker ilavesiz olsa bile meyvenin kendisinde var olan yararlı besin değerlerini azaltmaktadır. Meyveyi diret olarak saf haliyle yemek en yararlısıdır.
  • Uykusuz kalmamaya önem gösterilmelidir.

sekeri-tuketmek

  • İnsülin direnci olan kişilerin yapması gereken faaliyetlerden biri de egzersiz ve spor yapmaktır. Özellikle de açık havalarda egzersiz yapmak fayda sağlayacaktır.
  • Son olarak şeker bağımlılığından tek seferde kurtulabilirsiniz ve bunun için Abrahamson arınma merkezlerinden   aldığınız terapi ile isteğiniz ve uzman destek ekibi ile de beslenmeniz yeniden programlanır..