hizli-zayiflama-yontemleri

Yaza Hoş Geldin Kilolara Elvada Diyelim

10 ipucu ve 8 yağ yakıcı besin ile yaza merhaba diyelim..

1.‘YA HEP YA HİÇ’ MANTIĞI İLE HEMEN VEDALAŞIN: Aç kalarak metabolizmayı tamamen durdurmak yaza girerken kilo verme sürecinde yapılacak en büyük yanlıştır.

2.YAPTIĞINIZ DİYETİ SORGULAYIN: Elbette hepimiz yaz yaklaşmışken kısa süreli bir zayıflama süreci isteriz fakat önemli olan şok diyet ile kısa vadeli zayıflama mıdır yoksa bu süreci uzun vadeli sağlıklı bir kilo verme midir?

3.SADECE VÜCUT AĞIRLIĞINA ODAKLANMAYIN: Amacınız tartıdaki rakamı düşürmek değil, vücudunuzdaki yağ miktarını düşürmek olsun.

4.YASAKLAR OLMASIN: Sağlıklı besinler arasında yüksek ve düşük kalorili sınıflandırmasına girip; bazılarını hiç tüketmeyerek diyetinizde yasak listesine eklemeyin.

5.“DIŞARIDA YEMEK KİLO ALDIRIR” DÜŞÜNCESİ YANLIŞ: Yanlış olan dışarıda yemek değil, porsiyon kontrolünü elden bırakmak.

6.HER ŞEYDEN BİRAZ YİYİN: Özellikle yaz aylarında daha bir hızlı çalışan metabolizmaya sizde uyum sağlayın. Bol vitamin, mineral kaynağı ve yağsız besinleri tercih ederken, bazen bal, reçel, pekmez gibi besinleri de tüketmek gerekir.

7.PORSİYON MİKTARINI %50 AZALTARAK, METABOLİZMAYI HIZLANDIRIN

8.ÖĞÜN ARALARI OLMAZSA OLMAZ: Gün içerisinde yoğun tempo ve koşuşturmacaya vücudun da ayak uydurabilmesi için ara öğünleri ihmal etmeyerek kan şekerinizi dengede tutun.

9.KAHVE KİMİ ZAMAN KURTARICI KİMİ ZAMAN BAŞ BELASI: Dengeli şekilde tüketildiğinde (günlük alınması gereken kafein miktarı 3 fincan) yağ yakımını hızlandırdığı gibi fazla tüketildiğinde ise selülit oluşumunu sağlar.

10.YAZ GELİYOR; MEYVELER ŞENLENİYOR: Vitamin ve mineral deposu olduğu gibi bağırsakların da çalışmasını sağlar.

Yaz Aylarında Yağ Yakıcı ve Kilo Vermeyi Hızlandırıcı Besinler:

1.Ananas: Mutluluk hormonunun salgılanmasını sağlayan yağ yakıcıdır.

2.Kivi: C vitamini yönünden de oldukça zengin olan kivi düşük kalorili içeriği ve bol lifli özelliği ile yağ yakımını sağlamakta çok etkili bir meyvedir.

3.Elma: İçerisinde yüksek miktarda pektin bulunan elma vücuttan zararlı bakterilerin atılmasını hızlandıran bir liftir.

4.Yeşil çay: olarak günlük 1-2 fincan yeşil çay içimi bel çevrenizde aylık 2-3 cm incelme sağlar.

5.Probiyotik Yoğurt: Bağırsakların ve sindirim sisteminin aktif çalışmasını sağlayan probiyotik yoğurt metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımını hızlandırır.

6.Brokoli: C, B vitaminlerinde zengin brokolinin; zeytinyağı, sarımsak ile tüketimi 2 kat daha kilo verdirici etki göstermektedir.

7.Hurma: Harika bir antioksidan ve magnezyum kaynağıdır. Hurma kan şekeri ve kan basıncının dengelenmesine yardımcı olur. Ayrıca günlük tatlı isteğinizi dengeleyerek tatlı ve çikolataya yönelmenizi engeller ve yağ yakımı sağlar.

8.Tarçın: Her gün düzenli tüketilen tarçının kan şekerini dengeleme üzerindeki mucizevi etkisi ile kilo verme sürecini de hızlandırır.