stres

STRES, ŞEKER BAĞIMLILIĞI VE KİLO VERME

Yaşam kalitesini azaltan baş düşmanımız STRES

Stres durumunda doğal olarak yanlış besinlere yöneliyoruz. Genellikle çoğumuzun tercih ettiği besinler anlık duygusal açlığı gidermek adına yüksek yağ, şeker ve tuz içeren besinler oluyor ve bu besinler stres hormonu olan kortizol salınımını uyararak stresi azaltmak yerine tam tersi stresi artırıcı etki gösteriyor. Sonuç olarak kısır döngü başlar.

Stres durumunda yapılacak sağlıklı besin tercihiyle aynı zamanda gün içerisinde kan şekerinizi de dengede tutmuş olursunuz.

Stresi arttıran ve azaltan besinlere bakacak olursak;

STRESİ ARTTIRAN BESİNLER:

Günlük yaşamımızda birçok stresli anlar yaşarken bazı besinler ise daha çok strese sebep olduğu bilinmekte. Özellikle duygusal anlarda her bağımlılıkta olduğu gibi şeker ve glutenlli ürünlere eğilim daha da artmakta. Doğal olarak bu besinlerin tüketimi ile bağışıklık sistemimiz zayıflamakta, metobolizma yavaşlamakta ve sonucunda da kilo almak kaçınılmaz olmakta. Kilo vermek ise bağımlılıktan kurtulmadıkça güçleşmektedir.

  • Glutenli (Unlu, Hamur İşli) Tatlılar: (Glutenli Tatlılar, Kaygı Düzeyini Arttırır; Liften Yani Posadan Yoksun Oldukları İçin Hızlı Şekilde Sindirilirler,Bu Nedenle Kandaki Glikoz Seviyeniz Artar Ve Ardından Stres Hormonu Olan Kortizol Seviyeniz De Artar.)
  • Aşırı Kahve Tüketimi
  • Şeker İçeren Gazlı Ve Enerji İçecekleri
  • Fast Food
  • Alkol
  • Şişkinliğe Ve Kalıcı Kiloya Sebebiyet Veren Glüten İle Yüksek Miktarda Şeker İçeren Ambalajlı Gıdalar

STRESİ AZALTAN BESİNLER:

Yaşam tempomuzu biraz hafifletmek, sakinleşmek için ise yine doğanın bize sunmuş olduğu besinlerden yararlanarak tüm bu baskılardan kurtulmak mümkün. Üstelik daha sağılıklı bir metabolizma, canlı ve enerjik bir yaşam sonucunda da ideal kilo. Doğal yiyecekler tüketerek kilo vermek ise en sağlıklı kilo verme, zayıflama yöntemi.

  • Taze sebzeler:  Vücudun sakinleşmesini sağlayan dopamin hormonunun salgılanmasını sağlayan folat ve kasların gevşemesini sağlayıp yatışmayı sağlayan magnezyum minerali; yeşil yapraklı sebzelerde bulunmaktadır.
    –  Brokoli, lahana, ıspanak ve diğer koyu yeşil yapraklı sebzeler stres azaltıcıdır.
  • Meyveler:  Özellikle C vitamin içeriği olan meyveler kandaki kortizol seviyesinin düşmesini sağlayarak stresin azalmasına yardımcı olmaktadır. Bol miktarda C vitamini alan kişiler stresli bir durumdan daha kolay bir şekilde kurtulurlar.
                      –  Kivi, portakal, mandalina, greyfurt, mango, çilek, yaban mersini gibi C vitamini yüksek meyveler stres azaltıcıdır.
  • Balık:  Omega 3 yağ asitleri stresle savaşmada önemli rol oynar.
                     –  Somon balığı iyi bir omega 3 kaynağıdır.
  • Yağlı tohumlar: Lif, antioksidan ve doymamış yağ içeriğiyle özellikle cevizdeki omega-3 yağ asitleri depresyon seviyesini azaltır. Bademdeki selenyum modumuzu değiştirir. Kabak çekirdeğindeki triptofan iyi hissetmenizi sağlayan serotonin seviyesini arttırır. Aynı zamanda kasların gevşemesini sağlayan magnezyumun zengin kaynaklarındandır.
                      –  Badem, ceviz, fındık, kabak çekirdeği
  • Yoğurt – Keten tohumu: Keten tohumu gibi karbonhidratlar yavaş sindirilir, kan şekerinizi yavaş yükseltir, serotonin seviyenizin artması sağlar. Bal ve/veya tarçın eklenmiş karışım kan şekerinizi dengelediği gibi tatlı isteğinizi de giderecektir.
                      –  Keten tohumu, yoğurt, bal, tarçın
  • Günde 8-10 bardak su içmek stresi azaltır.
  • Açık havada yapılan 30-45 dk arası yürüyüş stresi azaltacak, anksiyeteyi engelleyecektir.