sigara bırakmaHerşeyden önce sigarayı bırakma kararı alarak, sağlıklı bir yaşama kavuşmak mümkün. Sigarayı bırakma aşamasında, bedeniniz kimyasal bağımlılıktan kurtulacağı bir süreçten geçecektir. Sigara bırakma sürecinde, yıllardır sürdürülen günlük alışkanlıklardan da arınma başlar. Bu duygusal ve ruhsal alışkanlıklar, kanda nikotin bulunduğu sürece de hissedilir.

Sigarayı Bırakma Dönemi, 4 Dönemden Oluşur :

İlk Dönem: İlk 3 gün-72 saat

Sigarayı bıraktıktan sonra kandaki nikotin oranının en hızla düştüğü dönemdir. İlk 3 gün içerisinde kandaki nikotin seviyesinde %50’ye kadar düşüş görülebilir. Sigarayı bırakma sonrası bu dönemde , sigara dumanı ve hatta sigara içenlerin kokusu dahi itici gelebilir. Sigarayı bıraktıktan sonra mide bulantısı ve hatta kusma hissi olabilir. Sigara bırakma sürecinden geçen kişilerin çoğu, bu dönemi kolaylıkla atlattıklarını, çoğunlukla tekrar koku almaya başladıklarını ve yemeklerin daha değişik lezzetleri olduğunu , esaretten, sağlıklı bir yaşama geçme hissine kavuştuklarını söylerler. Sigarayı bıraktıktan sonra bazı kişiler ise birkaç saniyeliğine gidip gelen arzu deneyimleyebilirler.  Ancak bu duygular gittikçe seyrekleşir ve istek her geçen gün azalır.

İkinci Dönem : İlk Üç Hafta – 21 gün

Sigarayı bıraktıktan sonra ki bu dönemde beden arınmaya, kanda bulunmasına alışılagelmiş toksinler olmadan yeni bir kimyasal dengeye gelmeye devam eder. Sigarayı bıraktıktan sonra ciğerler temizlenmeye başlar ve her katta nefes almak için durmak gereksinimi olmadan merdivenleri tırmanmaya başlanır. Sigara bırakma döneminde arada bir hala alışalıgelmiş hareketler yapılabilir. Örneğin elle sigara kutusu arama, kahve içerken bir şeyin eksik olduğunu hatırlama, günlük rutin içerisinde büyük oranda yer alan sigara içmeye harcanan o vaktin boşalması nedeni ile bir şey unutulmuş hissi vs. alışkanlıkların çoğu bu sigara bırakma döneminin sonuna dek kaybolur gider. Bu etapta yürüyüş, spor yapmak ve bolca su içmek çok önemlidir. Bu dönemde sigara bırakma aşmasında olanların sigara içenlerle bir araya gelmeye ve dumanlı yerlerde bulunmamaya dikkat etmeliler.

Üçüncü Dönem : İlk 9 ay

Sigara bırakma dönemi bedenin yeni bir yaşam rutinine alışma dönemidir. Sağlıklı ve dengeli bir hayat ve beslenme düzenin oturma zamanıdır. Sigara bırakma ile sigaranın yerine sigarasız yeni yaşam biçimimizi sürekli ve devamlı olarak spor/yürüyüş yapmak gibi yeni alışkanlıkları kazanmak gerekir.

Sigarayı bıraktıktan sonra yeni ve iyi alışkanlıklar edinebilir. Özellikle iyi havalarda yürüyüşe çıkarak, yeniden derin nefesler alıp vermeyi öğrenebiliriz. Sigarayı bıraktıktan sonra doğayla daha fazla iç içe olmaya çalışıp, fiziksel ve ruhsal faydalar sağlayabiliriz.

Sigarayı bıraktıktan sonra her ay cebinizde kalan paranın da keyfini çıkarabilirsiniz. Sigara bırakma dönemi ile bu parayı şimdiye kadar yapma imkanınızın olmadığı ihtiyaçlarınız için kullanabilirsiniz.

Size bu hesabı yapmanızı öneririz, hiç de küçümsenemeyecek miktarlar olduğunu göreceksiniz.

Sigara bırakarak, sigara içmenin yol açtığı özellikle sağlığınız üzerinde tehlikelerin çoğu artık geçecektir.

Dördüncü Dönem ; hayatınızın geri kalan dönemi-120 yaşına dek

Bu zaman sürecinde hatırlamanız gereken en önemli şey, hiçbir zaman bir “fırt bile” çekmek yasak !. Öylesine bir bakayım ne olacak ? bile yasak. Sigara bırakma sonrası arkadaşınızın sigarasını sadece yakmak da yasak, kaliteli bir puro yada nargile yada benzeri fark etmez. Sigar bırakanların çoğu zamanla sigara bırakma sonrası daha güçlü olduklarını sanırlar, tek bir sigara bile denemeyin.