sigara-birakma

SİGARAYI BIRAKMAK – BAŞARI İÇİN İPUÇLARI

Sigarayı bırakmak, çoğu kez doğru ve adım adım yapılmadığında, uzun ve rahatsız edici olabilir. Burada sizlere, kolaylıkla ve etkin bir şekilde sigarayı bırakabilmeniz için yardımcı olacak ipuçları hazırladık, böylelikle bu süreci rahatlıkla atlatabileceksiniz.

Son on yılda sigaranın zararları konusunda farkındalığı artırmak için Batı dünyasının birçok halka açık ve kapalı yerinde sigara içmek yasaklanmıştır. Akciğer kanseri, gırtlak kanseri gibi birçok hastalığın ana sebebi olan sigaraya karşı insanları bilinçlendirmek için çeşitli kampanyalar yürütülmüş insanlar bilinçlendirilmeye çalışılmıştır. Sigarayı bırakmanın en önemli aşaması karar aşamasıdır. İnsanların birçoğu sigaranın içinde bulunan kimyasalların bağımlılık yaratması bir yana kendi alışkanlıklarından uzaklaşmak istemediklerinden dolayı sigarayı bırakamamaktadırlar.

Bu nedenle Be Positive olarak sigarayı bırakmanız için ipuçları hazırladık:

1- Kendinize tarih belirleyin: Sigarayı bırakacağınız günü önceden belirleyin ve kendinizi ona göre hazırlayın. O tarihe kadar yavaş yavaş küçük hazırlıklarınızı yapın. Örneğin; kül tablalarını kaldırın, yeni kıyafetlerin alın (aldığınız yeni kıyafetlerle sigara içmemeye özen gösterin ki o kıyafetlere koku sinmesin, evinizi temizleyin, aracınızı temizleyin havalandırın)
2- Sigarayı bırakmak için nedenlerinizi bir kağıda yazıp evinizin çeşitli yerlerine asın. Böylece ev ya da iş yerinizde sigaranın sizi nelerden mahrum ettiği ya da ne gibi olumsuzluklara sebebiyet verdiğini sürekli aklınızda tutabileceksiniz.
3- Yanınızda sürekli atıştırmalık sağlıklı besinler taşıyın. Dilimlenmiş havuç, salatalık ya da tarçın çubuğu gibi. Bu şekilde alışkanlıklarınızı törpüleyebileceksiniz. Ayrıca ara öğünlerde aldığınız bu sağlıklı besinler gün içinde midenizi rahatlatacaktır.
4- Bol bol su için. Sigara içmek istediğinizde hemen bir bardak su için. Bu şekilde vücudunuzda biriken toksinleri temizleyerek dışarı atarsınız.
5- Sigara içenlerden uzak durun. Sigara bıraktıktan sonraki ilk 21 gün çok önemlidir. Bu nedenle sigara dumanına maruz kalacağınız her ortamdan uzak kalmaya çalışın.
6- Kendinizi ödüllendirin. Sigara içmediğiniz her gün bir zafer kazandığınızı düşünerek kendizi çeşitli şekillerde ödüllendirin.
7- Spor yapmayı ihmal etmeyin. Spor yapmaya vaktiniz olmadığını düşünüyorsanız bile açık açık havada yürüyüş yapın.
8- Doğru nefes almaya özen gösterin. Sigarayı bıraktıktan sonra akciğerinizi derin derin nefes alarak oksijenle temizleyin.
9- Yan etkilerden korkmayın. Toksinler vücudunuzdan yavaş yavaş temizlenir. Vücudunuzdan bu toksinleri öksürük ve balgam yoluyla atabilirsiniz. Bu akciğerlerinizin iyileştiğini gösteren tepkilerdir.