Ekran Resmi 2016-04-14 15.34.01

Sigara ve Spor

Sigara içmenin egzersiz ve fiziksel aktivite anında kısa ve uzun süreli etkilerini görmek mümkündür. Bu sağlık riskleri Kanser, kalp ve solunum hastalıkları(amfizem,bronşit) biline hastalıkları arttırmasının yanı sıra , sigara içenlerin dayanıklılığı daha az, düşük fiziksel performans , yaralanma oranlarında artış ve fiziksel aktivite komplikasyonları gibi birçok negatif etkisi vardır..

Kandaki Oksijen Miktarı Düşer

Egzersiz yaptığımızda , kaslarımızı daha fazla enerjiye, daha fazla enerji için ise daha fazla oksijene ihtiyaç duyar. Kalbin daha fazla çalışması kaslarınızın ihtiyaç duyduğu daha fazla oksijeni sağlar. Sigara karbonmonoksit içerir, kandaki karbonmonoksit arttıkça kandaki oksijen miktarı düşer. Sigara bırakma sonrasında egzersizlerinizin kalitesi kandaki oksijen miktarınızdaki artış ile birlikte artacak. Sigar içtiğiniz sürece kaslarının ihtiyaç duymuş olduğu oksijeni sağlamamış olursunuz. Bu da kalbin işini oldukça zorlaştırır.

Damarlarda Daralma

Vucüdunuzun oksijen alımını azaltmanın yanı sıra, sigaranın içinde bulunan diğer kimyasallar (sadece tütünde bulunan 4000 kimyasal ve 50’den fazlasının kansere neden olduğu bilinmektedir ) damarlarda daralmaya yol açar. Daralmış kan damarları spor yapma sürecinizde kalbin pompaladığı kanın olmasın gerektiğinden daha yavaş taşınmasına sebep olur ki bu da kalbe ekstra bir yük getirir.

Havayolu Direnci

Havanın ciğerlerimizde kaldığı süre oranıdır. Sigara içenlerde direnç üç katına kadar çıkabilmekte. Bu da ciğerlerimizde tar’ın daha fazla birikmesine, tıkanan kanallarla daha az hava girmesine sebep. Spor yaparken vucüda istenen miktarda oksijen yine girememekte.

Eğer sigara içiyorsanız vücudunuz ihtiyacınız olandan daha az enerjiye sahip olacak, spor yaparken ihtiyacınız olan enerjiye ulaşamayacaksınız. Sigaradan dolayı az enerjiye sahip olanlar , sportif aktivitelerinde etkin performans yaşayamazlar.

Sigara İçmenin Fiziksel Aktiviteler Üzerindeki Diğer Etkileri Nelerdir ?

  • Egzersizden daha az sonuç alırlar.
  • Daha az kas gücü ve esnekliği vardır.
  • Uyku problemleri yaşayabilirler.
  • Sigara içmeyen birine oranla kısa kısa nefes alırlar.
  • Sigara içmeyenlere göre bir yaralanma da aldıkları acı neredeyse iki katıdır.
  • Bir yaralanma sonrasında iyileşmek için daha fazla zamana ihtiyaç duyulabilir. Daha sık yaralanmalar yanı sıra yaralanma sonrası spora gecikmeli dönüş de gözlenmiştir.
  • Ciğerlerde enfeksiyona sebep olan birçok neden olabilir, kemikleri ve eklemler etkilenir.
  • Osteoporoz
  • Romatoid artrit
  • Bel ağrısı
  • Spora bağlı yaralanmalar; bursan iltihaplanması, tendonit, burkulmalar,kırıklar

Bazı insanlar sigaraya kilo vermek için başlayabiliyor yada kilo almamak için sigara bırakmak istemiyor. Çoğu araştırıma sigaranın metabolizmayı olumsuz etkilediği ve sigara içenlerin sportif faaliyetleri daha az sevmesine sebep olduğunu göstermektedir.

Sigara içenlerin vücut yağ sağlığı üzerinde olumsuz etkileri de, (özellikle karın da yağlanma) azatlığı bir gerçektir.

İyi bir diyet , sağlıklı beslenme ve egzersizler yardımı ile sigara bırakmanın sağlık üzerinde bir çok olumlu faydası yanında, sigara bırakarak kilo almak yerine kilo verip yeniden tazelenmek mümkün.

Belirli bir tıbbi durum hakkında tavsiye için sağlık sağlayıcınıza danışın.