sigara_biraktirma_ranta_dondu_h2800.jpg

SİGARA BAĞIMLILIĞINDAN ARINMA BELİRTİLERİ VE YAN ETKİLERİ

1- Bazen çok fazla sigara içme isteği gelebilir, bu gayet normaldir. Vücudunuzda yıllardır birikmiş kimyasalların temizlenmesi biraz zaman alacaktır ama çok değil. Öncelikle insanların sizin yanınızda içmemelerini istemekten çekinmeyin. Vücudunuzu toksinlerden arındırmak ve kandaki nikotin seviyesini düşürmek için bol miktarda su içmeniz çok önemlidir. Su, vücudumuzdaki en hayati elementtir. Vücut ağırlığımızın %60’ı sudan oluşur. Dahası, vücudumuzdaki her sistem suya bağlıdır. Su, vücut ısısını dengeler ve hücrelere oksijen ve besin gönderir. Su, eklemleri kayganlaştırır ve karaciğer ve böbreklerin toksinlerden arınmasına yardımcı olur. Ne zaman sigara içme ihtiyacı hissederseniz, bir bardak su için. Bu beynin kendini yenilemesini sağlayacaktır. Sigara=bir bardak su. Ve çok kısa zamanda, su bağımlılık yaratmadığı için bu sizde alışkanlık haline gelecek. Birkaç hafta içinde, suya da sigaraya da ihtiyacınız kalmayacak.

2- Sigarayı bıraktıktan sonraki günlerde uyuyamama problemi ile karşılaşırsanız endişelenmenize gerek yok. Bu gayet doğal bir tepkidir ve birkaç gün içinde geçecektir. Bu tür problemlerin daha kolay üstesinden gelebilmek için yatmadan önce iki saat 30 dakikalık bir yürüyüş yapmanızı ve daha az kahve tüketmenizi öneririz.

3- Şayet rüyanızda sigara içtiğinizi görürseniz son duygusal bağınızın da koptuğuna dair iyi bir işarettir. Fiziksel olarak, uykunuzda tütün aromaları ciğerlerden salınır ve bırakma aşamasında çok aktifleşen ve hassaslaşan koku duyunuzu tetikler. Kısacası, yenilenme sürecinde sona geldiğinizin işaretidir.

4- Sigarayı bıraktıktığınız ilk birkaç haftada kendinizi çok yorgun hissedebilirsiniz. Nikotin uyarıcı bir madde olduğundan vücudun kendini yenilemesi aşamasında karşılaşılabilir. Bunun üstesinden kafein tüketimi ile gelinebilinir. Kafein, alkaloid ailesinden bitki kökenli bir kimyasaldır. Bu kimyasal, birkaç saatliğine beynin yorgun hissetmesini engeller. Bir reseptöre bağlanır ve adenozinin bağlanmasını engeller.
Yorgunluğunuzun üstesinden gelebilmeniz için aşağıdaki önerileri uygulayabilirsiniz:

  • Şeker içermeyen çikolata yiyebilirsiniz, ki bu da kafein içerir, dolayısıyla, gece çalışacağınız zaman bunu uygulayabilirsiniz.
  • Meyve ve meyve suları- kolay emilebilen, uygun basit şekerleri içerirler, beyine hızlı enerji sağlarlar dolayısıyla konsantre olmanız kolaylaşır.
  • Sebzeler- yüksek oranda lif içermeleri sebebiyle, konsantrasyon sağlarlar. Beslenme sisteminde daha fazla hareket sağladıklarından, metabolizmayı hızlandırır ve daha fazla uyanık kalmamızı sağlarlar.
  • Karbonhidrat tüketimi ve lifler, beyine glukoz sağlayarak bizi uzun sure uyanık tutarlar. Aynı zamanda, glukozun yavaş emilimini sağlayarak, kandaki şeker oranında ani düşmeleri engeler, böylece halsizlik hissi ortadan kalkar.
  • Su veya diğer içecekleri soğuk içmek, daha zinde olmanıza yardımcı olur. Metabolizmayı güçlendirmek ve sabitlemek için su da çok önemlidir.
  • Zencefil- Çin tıbbına göre, zencefil kökü vücut enerjisini yükseltir ve güçlendirir.

5- Sigara bıraktıktan sonra karşılaşılan reaksiyonlardan biri de nikotin seviyesindeki ani düşüşten kaynaklanan ve geçici bir durum olan titremedir. Bu, tam anlamıyla fiziksel bir olgudur. Üstesinden daha kolay bir şekilde gelmek için önerilerimiz;

  • Bol miktarda su içtiğinizden emin olun
  • Yatmadan 2 saat önce yarım saatlik yürüyüş yapmayı deneyin.
  • Sigara içme ihtiyacı hissettiğinizde derin bir nefes alın ve 10 saniye nefesinizi tutun. Bunu isteğiniz geçene kadar birkaç kez tekrarlayın.
  • Tarçın çubuğu çiğneyebilirsiniz. Bu, ellerinizi de oyalar. Bir parça ısırın ve damağınızda tutun. Karıncalandıran ve rahatlatan bir tadı vardır.
  • Sigara içilmeyen ortamlarda bulunun ve insanlara sizin yanınızda sigara içmemelerini söylemekten çekinmeyin.