b_kayla

Şekersiz ve Glütensiz Beslenmenin 12 Faydası

1. Tiroid fonksiyonlarını düzenleme

Glutenin protein kısmı olan gliadin moleküler yapısı tiroid bezinin yapısına çok benzer. Gliadin bağırsak duvarlarını geçer, bağırsak florasını bozar ve beraberinde bağırsaktaki sindirim de bozulur. Tiroid dokusu bu arada gliadinlerin arasında işlevini yitirir.

2. Kolayca kilo vermek

Düzensiz beslenmek, fast-food gibi işlenmiş yiyecekler ve aşırı şeker tüketmek, kilo almayı tetikleyen besinler listesinin başında yerini almaktadır. Şekeri azalttığınızda kilo verme daha kolay olacak ve buna uygun bir yeni bir yaşam tarzına geçiş yapılacak.

3. Hormon dengesini normal değerlerde tutmak

Şekeri fazla tüketmekten dolayı doğru şekilde çalışmayan organlar, hormonların düzenini bozuyor ve devamında olumsuz bir şekilde etkisini gösteriyor.

4. Ödem azaltıcı

Ödem diye bilinen ve vücutta yer edinmiş kilolar, yağlar vücutta en zor atılan şeylerin başında geliyor. Şekerin azaltılması halinde vücuda giren sağlıklı besinler ( az yağlı, lifli, vitamin kaynağı) ödemlerin destek almasını engelliyor ve atıyor.

5. Düzenli bir uykuya sahip olmak

Az şeker tüketimi ile kilonuzu normal sınırlara çekerken nefes alışverişleriniz düzelecek, uykunuzu düzene girecek ve  sağlıklı periyotlarda uykuya sahip olabileceksiniz.

6. Bağışıklık sistemi güçlenir

Şeker, sağlıklı beslenmeyi desteklemeyen bir besin maddesi olduğu gibi bağışıklığı da yeterince olumsuz bir şekilde etkiler. Az şeker tüketimiyle sağlık bir şekilde çalışan vücudunuzun bağışıklık sistemi de zararlı besinlerle karşılaşmadıkça güçlenecektir.

7. Psikolojik olarak iyi hissetmek

Kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için; beslenme dikkat edilmesi gereken şeylerin başında gelir. Dolayısıyla az şeker tüketmek, sağlığınızı olumlu yönde etkileyecek ve psikolojinizi de olumlu etkileyecektir.

8. Bağırsak sistemini düzenleme

Bağırsak sisteminin her türlü besini barındırdığını günlük tuvalet ihtiyacımızı giderirken anlarız. Bu işleyişin düzenli olması, sindirilen yiyecek ce sıvıların yalnızca seçilen bileşimlerinin kan dolaşımına girmesinin sağlaması gerekir. İstenmeyen ve sindirimi yavaşlatan bileşikler kan dolaşımına girdiği durumlarda ise; istenmeyen sonuçlar oluşur. Vücudun bağışıklık sistemi harekete geçerek normal organlara saldırıya geçer. Gluten bağırsak mukozasında hasar meydana getirerek, besinlerin bağırsakta emilimini zorlaştırır ve problem yaratır.

9. Sebep olduğu rahatsızlıkların başında; İshal, İştahsızlık, Kilo Kaybı, Yorgunluk, Kansızlık ve Hipoglisemiler gelmektedir.

10. Çocuklarda görülen rahatsızlıkların başında; sık ishal, solgunluk, anksiyete ve duyarlılık, konsantrasyon güçlüğü, kaslarda atrofi görülmektedir.

11. Bölgesel yağlanma

Özellikle bayanlarda görülen 3 numaralı resimdeki basen bölgesindeki fazla yağların nedeni ise glüten şişmanlığıdır. Ergenlik, menopoz ya da hormonal dengesizliklerin sonucu oluşan, gün içerisinde uzun süre inaktiv olarak oturur pozisyonda olup, sigara ve alkol tüketimi olan kişilerde görülen basen bölgesindeki yağlanmayı önlemede glutensiz besinleri tercih etmenin ve egzersizin rolü büyüktür.

12. Diabetli Bireylerde Çölyak Taraması Yapılmalıdır…

Bunun 2 önemli nedeni vardır;

– Farkedilmeyen bir çölyak veya gluten intoleransı diyabetli kişilerde nedeni belli olamayan hipoglisemilere sebep olur. Her 20 diyabetliden birinde çölyak hastalığı veya gluten intoleransı görülmektedir.

– ANA KURAL KARBONHİDRAT ! Glutenli gıdaların çoğu karbonhidrattan zengin oldukları için; tüketebilecekleri karbonhidratlı gıda çeşitleri ve kan şekeri dengesi için karbonhidrat sayımlarını dikkate alarak beslenmelidir.