1

Şekersiz Sağlıklı Yaşama Merhaba Deyin

En sevilen, en aranılan özellikle kadınların vazgeçemedi gıdaların başında gelen tatlıların sadece fiziğimize zarar vermiyor. Şekersiz beslenmenin bir çok faydası var. Şekersiz beslenme ve şeker bağımlılığından arınma sonrasında şekerli gıdalardan  uzak durarak sağlıklı yaşam için ilk adımı atabilirsiniz.

Şekeri hayatınızdan çıkardığınızda sağlığınız ile ilgili birçok şeyin olumlu yönde değiştiğine de şahit olacaksınız.

Şekersiz Beslenme Faydaları Nelerdir?

 

4

  • İlk olarak eskiye oranla çok daha kolay kilo verebildiğinizi fark edeceksiniz. Sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olmayı kim istemez ki. Göbek ve basen bölgesinde bulunan yağların erimesi ile artık bol tişörtlerin altına saklanmak zorunda kalmayacaksınız.
  • Vücudunuzda biriken ödemlerden kurtulmanız artık çok daha kolay olacak. Şekerden destek alamayan ödemler zamanla vücudunuzu terk edecek.
  • Bağışıklık sisteminizin güçlendiğini fark edeceksiniz. Böylece artık sık sık hastalanmayacaksınız.
  • Düzensiz olan hormon dengeniz düzelerek normal hormon seviyesine kavuşacak. Şekerin gitmesi ile organlarınız sağlıklı çalışacağından, hormon seviyeniz de normal seviyeye gelir.
  • Uyku düzeniniz düzelir. Fazla şeker tüketimi sonucunda alınan kilolar uyku düzenini bozar. Sadece şekeri hayatınızdan çıkartarak fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz ve olmanız gereken kilo seviyesine inerek sağlıklı uyku düzenine kavuşabilirsiniz.
  • Psikolojik olarak kendinizi daha iyi ve zind hissetmeye başlarsınız. Sıkça hastalanmak, kilo almak, vücudumuzda ki organların sağlıklı çalışmaması gibi nedenler psikolojimizi olumsuz yönde etkileyerek hayatımızı kabusa çevirebilir. Şeker tüketimini bırakarak sağlıklı bir yaşama geçiş yaptığınızda, düzelen sağlığınız ile birlikte kendinizi daha iyi hissetmeye başladığınızı fark edeceksiniz.
  • Hastalıklara yakalanma risk oranınız azalır. Diyabet, obezite, kanser, alzheimer, hipertansiyon gibi kronik hastalıklar ile karşılaşma riskinizi en aza indirirsiniz.
  • Kabızlık ya da ishal gibi bağırsak sorunlarınızın geçtiğini fark edeceksiniz.

Şeker Tüketiminin Diğer Zararları;

3

  • Şeker tüketimi yaşlanmayı hızlandırır.
  • Kanda bulunan E vitamini seviyesini azaltır.
  • DNA yapısında bozulmalara neden olabilir.
  • Fazla şeker tüketimi dişlerin hızlı bir şekilde çürümelerine neden olur.
  • Yaşın ilerlemesi ile görme eyleminin daha zayıf hale gelmesini sağlar.
  • Vücutta bulunan kalsiyum ve magnezyumun emilimini zorlaştırır.

Siz de şekeri hayatınızdan çıkartarak, yaşayabileceğiniz birçok sağlık sorunun önüne geçebilirsiniz. Şekersiz beslenme alışkanlığınız sayesinde daha sağlıklı ve uzun bir ömre sahip olabilirsiniz.