Şeker Bağımlılığı ve Şekerin Zararları

Günümüzde beyaz toz haline getirilmiş şekerin tüketimi tüm Dünya tarafından yaygınlaşmıştır. Son yıllarda artan kalp krizleri, obezite ve diğer beslenme odaklı sağlık sorunlarının temel kaynağı budur. Sağlıklı yaşam için yapay şeker tüketilmemesi gerekmektedir. Şekere karşı toplumsal bilincin artması, şimdiki ve gelecek nesillerin sağlıklı olabilmesi için atılacak büyük bir adımdır. Şekerin tüketiminin vücuda zararları bu şekilde özetlenebilir.

Şeker Bağımlılığı’na neler sebep olur: Herkes şeker içeren bir besin tüketince mutlu olduğu hissine kapılır. Örneğin çikolata, kek ve hamur işler. Bunun sebebi yapay şekere bağımlı olmaktır. Aslında şeker mutluluk sağlamamakta, aksine sadece bağımlılığa sebep olarak insanları daha da çok şeker tüketmeye itmektedir. Bu yüzden ‘tatlı krizi’ denilen ani şeker ihtiyacı hissetmek ve yemeyince mutsuz olmak gibi durumlar herkesin karşılaştığı bir durum olmuştur. Günümüzde neredeyse tüm yiyeceklerin içerisine şeker katılmaktadır. Böylece bağımlılık yaratarak tüketim arttırılmak istenmektedir.

Diyabete neler sebep olur: Şekerin zararları içerisinde en önemlilerinden biri de şeker hastalığı olarak da bilinen diyabettir. Diyabet hastalığı Dünyada milyonlarca kişinin şeker sebebi ile yakalandığı bir hastalıktır.

Kilo alma, obezite, şişmanlığa sebep olur: Şeker, kişide yeme isteğini artırdığından daha çok yemek, yeme ve doyma hissini yaşamama gibi sorunlara sebep olur. Bölgesel kilolarda özellikle bel çevresindeki kiloların oluşmasında şeker en büyük etkendir.  Şekeri kesmek, şekerli besinleri tüketmeyi bırakmak, kilo verme sürecine girmeyi sağlar.

Bağışıklık sistemini zayıflaştırır: Şeker vücudun dış etkenlere karşı direncini azaltarak, tüm hastalıklara yakalanma riskini arttırır.
Enzimlerin ve dokuların bozulmasına sebep olur.

Alkol bağımlılığını tetikler.
Proteinlerin yapısına zarar vererek, vücutta proteinlerin rolünde değişikliklere yol açar.
Akciğer, karaciğer, ve böbrek gibi hayati organların işlevlerini düşürür.
Hazımsızlığa neden olarak sindirim işlemini zorlaştırır.
Beyin dalgalarını bozar.
Depresyona sebep olur.

Bunun gibi pek çok zarara sebep olan şeker ve şeker tüketiminin kaçınılmaz sonu olan şeker bağımlığı, sadece şekerin zararları hakkında bilgi sahibi olarak ve yeni şekersiz beslenme düzenini hayata uygulayarak giderilebilir.
Sadece kilo vermek için değil, sağlıklı bir hayat için, sağlıklı beslenmeyi bir yaşam stili olarak benimsemek gerekmektedir.