sekeri-kestim-kilo-verdim

Şeker Yemeden Kilo Vermek Mümkün Mü?

Birçoğumuzun hayatına girmiş belki de çıkmak bilmeyen veya bizim çıkartmak istemediğimiz şeker ve şekerli besinler beslenmemizde çok önemli yer tutmaktadır. Fakat bunları fazlasıyla tüketmek hem sağlığımız için birçok hastalıklara sebep olmakta hem de kilo vermek isteyenlerin önünde engel olarak durmaktadır. Şekerli besinlerin fazla tüketilmesi vücut içinde bazı organlara da zarar vermekte aynı zamanda çok çabuk kilo yaparak hem şeker hastalığına hem de obeziteye yol açmaktadır. Bu yüzden şeker kullanımını dengelemekte yarar vardır. En önemlisi de kilo verenler ve vermek isteyenler için şekerin nasıl ve ne ölçüde kullanılmasıdır. Fazla kiloların vücuttan atılması için beslenmenin yanında egzersizlerin de önemi büyüktür.

Şekeri Keserek Kilo Verme

 

sekersiz-kilo-vermek

 

Spor yaparak vücutta gereksiz tutulan fazla yağ ve toksinler atılarak forma kavuşulabilir. Fakat tek başına spor veya fiziksel aktivite bunun için yeterli değildir. Bu işin yarısından çoğunu yediklerimiz oluşturur. Hızlı kilo aldıran besinleri ve en önemlisi şekeri tüketmek yapılan sporu da etkisiz hale getirebilir. Fakat spor yapmadan sadece yediklerimize de dikkat edersek bunda yine fark görebiliriz. Hızlı kilo yapan ve şekerli besinlerin tüketimini azaltırsak da kilo verilebilir ve düzgün bir forma girilebilir. Bunun için öncelikle içinde şeker oranı fazla olan besinleri ve özellikle şekerin ta kendisi olan tatlıları da hayatımızdan çıkarmaya çalışarak kilolardan çok rahat kurtulunabilir. En azından bu tip besinleri çok nadir tüketebilirsek de kilo vermekten hiçbir şey eksilmeyecektir. Şekeri kestim kilo verdim diyenler bunun apaçık örneğini teşkil etmektedir.  Şekerli ve tatlı ürünlere karşı koymak hayatınızdan uzaklaştırmak için çeşitli yol ve yöntemler denense de bağımlılık olduğu unutulmamalı. Her bağımlılık gibi destek alınmalı ve uzmanlar tarafından kişiler şekersiz beslenme konusunda desteklenerek program başarılı bir şekilde sürdürülebilmelidir. Tek başınıza hayatınızdan çıkarmak bazıları için çok kolaymış gibi gelse de, tüm beslenmeninizden çıkarmak için bir uzman yardımınıza ihtiyacınız olabilmektedir.

Besin Oranlarına Dikkat Edilmeli

 

sekeri-biraktim-zayifladim

Yiyeceğiniz ürünlerin besin oranlarına dikkat ederek bile sağlıklı bir forma kavuşabilirsiniz. Tamamen şeker içermeyen ürünleri tercih etmelisiniz. Şekeri bıraktım zayıfladım demek için yapmanız gereken şey tükettiklerinize dikkat etmektir, özellikle ambalajlı paketler ve hazır gıdalarda iyi bir etiket okuyucusu olmak çok önemli.

Spor Yapın

 

sekeri-keserek-kilo-verenler

Zararlı alışkanlıkları ve şekeri kestiğiniz gibi bir de üzerine spor yapmak kilo verme de daha etkili bir yol olacaktır. Fazla yağ ve şeker oranının vücuttan atılmasını sağlayarak etkili bir form kazandırmaktadır. Sadece şekeri keserek kilo verenler olduğu gibi bir de spor veya fiziksel aktiviteyle uğraşılırsa iki kat etki görülecektir.