Hayatımız süresince sürekli geleceği düşünüp, daha iyi hayat standartları için çaba sarf eder, kendimize ve sevdiklerimize daha kaliteli bir yaşam sunmak için uğraşırız. Peki sağlığımız? Sağlımız için yaptıklarımız bu tablonun neresinde kalır?

İşte sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yolları için öneriler…

İdeal Kilonuzu Koruyun..

İlerleyen yaşlarda karşılaşabileceğiniz hastalık riskinizi azaltmak, zinde ve enerjik olmak, sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yollarını sürdürebilmek için referans kilo aralığınızda olmanız ve bunu korumanız oldukça önemlidir.

Günde 2 – 2.5 Litre Su İçin..

Vücudun %60-65’ini oluşturan sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yollarının olmazsa olmazlarından su; vücut ısısının dengelenmesi, vücuttan zehirli atık maddelerin atılmasını sağlar. Bu nedenle günde 2-2.5 litre su tüketin.

Öğün Atlamayın..

Sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yolları için öğün atlamayın. Çünkü atlanan her öğün bir sonraki öğüne kadar daha çok acıkmanıza ve karşınıza çıkan her yemeği ihtiyacınızdan fazla tüketmenize, direkt olarak sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yolları için gösterdiğiniz çabanın çöpe atılmasına neden olacaktır.

Öğününüz Çeşitli Olsun..

Mümkün olduğu kadar çok çeşitli yemek sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yolları için vazgeçilmezlerden. 4 besin grubuna (süt, et, sebze-meyve, tahıl) yer vermeye çalışın. Bu besinlerin hepsinden bir öğünde tüketemeseniz de gün içerisinde farklı öğünlerde almaya çalışmak size sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yollarının kapılarını açacaktır.

Bol Sebze ve Meyve Tüketin..

Sebze ve meyveler bol su ve vitamin-mineral içerip, sağlıklı yaşam ile sağlıklı beslenme yolları için tercih ettiğimiz az kalorili tercihlerdendir. Bol miktarda ve mevsiminde sebze, meyve tüketmeniz hem kilo kontrolüne yardım eder, hem de birçok hastalıktan korunmanızı sağlar.

Yağ Tüketimini Azaltın..

Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yolları için diğer bir nokta; katı yağlardan uzak durma, bitkisel yağları tercih etme. Yemeklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, haşlama, buharda ve fırında pişirme yöntemlerini kullanarak sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yollarına geçin.

Abur – Cubura Sınırlama Getirin..

Abur cubur olarak nitelendirilen hazır gıdalar fazla miktarda yağ ve enerji içerdiğinden sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yollarının baş düşmanıdır. Bu nedenle bu yiyeceklere mutlaka sınırlama getirin.

Kurubaklagilleri ve Lifli Besinleri Tüketin..

Tüketilen karbonhidrat kaynağının çeşidine ve miktarına dikkat edin. Saf şeker ve rafine unlu besinler yerine kabızlığı engelleyen, tokluk hissini arttıran, kilo kontrolünü kolaylaştıran sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yollarının ana öğelerinden olan kurubaklagilleri, taze ve kuru meyveleri, sebzeleri tercih edin.

Alkol Alıyorsanız, Azaltın..

Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yolları için belkide alışkanlık anlamında en önemli nokta bu. İçkinin çeşidi de önemlidir. Viski, konyak, votka gibi sert alkollü içkiler daha yüksek kalorilidir. Alkolün vücuda dönüşü yağ şeklinde olur.

Egzersizi İhmal Etmeyin..

Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme yolları ile egzersiz bir bütün olarak düşünülmelidir. Yaşam koşullarınıza uygun, sürekli yapabileceğiniz bir aktivite türünü seçin.