yaz tat

Sağlıklı ve Kalıcı Kilo Vermenin Yolları

Yaz aylarına yaklaşırken başlayan kilo verme problemleri, bu sene de gerek sosyal medyada gerekse çeşitli bloglarda yerini aldı. Bikini ve mayo giymek isteyenlerin, kumsallarda güzel bir fiziğe sahip olarak dolaşmanın arzusuyla yanıp tutuşanlar için bir çok blogger ve haber sitesi diyet paylaşımı yaptı. Ancak unutulmamalıdır ki, kilo vermek için beslenme düzeninizi değiştirdiğinizde ve yeni bir diyet programı uygulamaya başladığınızda bu uygulamanın sizin metabolizmanız ve yapınız için uygun olup olmadığından emin olmalı ve konu hakkında bilgi sahibi olmalısınız.

Psikolojinizi Hazırlayın

weightloss2

 

İlk olarak sağlıklı kilo verme sürecine girmeden önce kendinizi bunun için hazırlamalısınız. Kararsızlık ve keyifsizlik yaşayacağınız bir diyet uygulaması sizin için daha tehlikeli sorunlara yol açabilir. Bu nedenle azim ve iradenizi hazırlamalısınız.

Hedef Belirleyin

Temel olarak sağlıklı kilo verme yolları benzer önerilerden oluşur.

  • Öncelikle mantıklı hedefler belirleyin. Ulaşmak istediğiniz kilo için ideal tarihi belirlerken daha geniş bir zamanı seçebilirsiniz.
  • Tüm beslenme programı ve süreci belirlendikten sonra motivasyonunuzu yüksek tutun.
  • Kendinizi diyet programında yer alan bir veya birkaç gıda ile motive etmeye odaklanın ve sık sık su tüketin. Pek tabii ki su tüketimini de dengede tutmanız gerekmektedir. Bu nedenle idrar renginiz eğer şeffaf renge yakınsa su tüketiminiz bu seviyede idealdir. Eğer idrar renginiz koyu renkte ise bu durumda daha fazla su tüketmeniz gerekiyor demektir.
  • Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın, çünkü en sağlıklı besin tüketimini kahvaltıda gerçekleştiririz ve günlük enerjimizi depolarız.

Şeker Oranlarını da Dikkate Alın

Diet decision concept and nutrition choices dilemma crossroad between healthy good fresh fruit and vegetables or greasy cholesterol rich fast food

Beslendiğiniz gıdaların yalnızca kalori, karbonhidrat ve protein değerlerini değil şeker oranlarına da dikkat edin. Zira hepimiz şekeri kestim kilo verdim başlıkları ile yazılar okumuşuzdur ve bunun doğruluğunu kanıtlayan örneklerle de sık sık karşılaşmışsınızdır.

Şu unutulmamalıdır ki, artık şeker her yerde her gıdanın içinde saklı bir tuzak. Gün be gün gıdaların içinde de şeker oranı arttırılarak bağımlılık daha fazla sağlanmakta ve başarılmakta. Şeker tüketiminizi sadece çikolata ve benzeri şekerli gıdalardan uzak durarak kurtulamaya çalışmayın tüm gıdalarınızı şeker içerip içeremediğini kontrol ederek tüketmeli ve şekerin kurtulması zor olan bir bağımlılık olarak kabul edilmesi gerektiğini unutmayın. başlayabilirsiniz. Ardından çay ve kahvenizden de şekeri çıkararak kilo vermeye başladığınız kilo verme sürecinizde ne kadar etkili bir tercih olduğunu görebilirsiniz. “Şekersiz beslenmek çok zor, tatlı krizleri ile başa çıkmak zor” diyenler bilmeliler ki şeker eroinden daha etkili bir bağımlılık gücüne sahip ve sadece  şeker-gluten bağımlılığınıza son vererek sıkıcı, hatta imkansız diyet mönülerinden kendinizi kurtarabilir, kalıcı kilo vermeyi kendiniz için kolaylaştırabiliriz.

Tüm bunların ardından bir şeyi asla unutmamalısınız; ne olursa olsun bu sizin bedeniniz ve sizin kararınız.

Kendinizi asla bir yarışa sokmayın ve Abrahamson metodu ile diyetlerde ki zorluklara katlanmadan, en sevdiğiniz yiyeceklere karşı isteksiz kalmanız sağlanır. Abrahamson metodu diyet değil bir yaşam biçimidir.