ramazanda_saglikli_beslenmek_mumkun_h1181106_ab69c (1)

Ramazanda Beslenme Önerileri

Oruç Tutanlar İçin Beslenme Önerileri 
Gündüz süresinin ve sıcaklığının uzadığı günlerde oruç tutanlar için beslenme önemi artmakta…
Sıvı tüketimine dikkat !:
İftardan sahura kadar geçen sürede tükettiğiniz su miktarının 2 litrenin altında kalmamasına özen gösterin.
Sahursuz Olmaz !:
Oruç süresinin yıllar geçtikçe uzaması ile sahurun önemi de artmıştır. Sahura kalkılmadan tutulan oruç; metabolizmayı yavaşlatarak, kan şekerini düşürür beraberinde iftarda iştah artışı, aşırı besin tüketimi gerçekleşir.
Sonuç: vücut ağırlığında artış..
Kilo kontrolünün anahtarı Sahurda gizli !:
Daha uzun süre tokluğun sağlanması ve ihtiyacımız olan posayı karşılayabilmek amacıyla sahuru hafif kahvaltı gibi geçirmek gerekir.
Örnek bir sahur menüsü:
Glutensiz ekmekten yapılan peynirli tost yanına kuru meyveler veya taze meyve, yoğurt veya salata…
Su İsteğimizi Kontrol Altına Almak Bizim Elimizde !:
Özellikle sahur kahvaltısında kızartma tarzı yiyecekler vücuda fazla kalori yükleyecek ve gün içerisinde daha fazla susamaya sebep olacaktır. Susama hissinin oluşmasını azaltmak amacıyla turşu, salamura, tütsülenmiş, kızartılmış, ağır yağlı yemekler ve bol miktarda tuz içeren sosis, salam, sucuk, pastırma gibi besinler tüketilmemesi gerekir.
İftar Deyip Geçmeyelim !:
Ne yediğimizden ziyade yeme hızımızın önemi büyük olduğunu göz önüne alarak öncelikle yavaş çiğneyerek tüketmek gerekir.
Örnek İftar menüsü:
Hurma ile orucu açtıktan sonra 1 kase kadar çorba ve arkasından sebze yemeği, miktarı çok fazla olmamak kaydıyla pilav veya kinoa/karabuğday, et yemekleri, ve yoğurt-salata
Mide Rahatsızlığı Olanlar Dikkat !:
Özellikle gastrit veya reflü sıkıntısı yaşayan bireyler pişirme yöntemine çok özen göstermelidir. Kızartma yerine haşlama veya ızgara yöntemini tercih ederseniz ve baharat tüketimine dikkat ederseniz; midenizi koruyabilirsiniz.
Özetle; ramazan boyunca sahurda tok tutan proteinli bir öğün iftarda da az kaçamaklı dengeli bir sistem ile beslenerek sağlığınızı koruyabilir bonus olarak kilo kaybedebilirsiniz..
İşlenmiş şekeri tamamen bırakın:
Ramazan ayında kilo almanın bir numaralı nedeni iftar için yediğiniz yiyecek değil. Tahmin ettiniz, Ramazan içeceğinden ve tatlılardan tüketilen şekerdir.Bu Ramazan, meyve, kurutulmuş meyveler, pekmez ve bal gibi doğal şer kaynaklarını tüketmeye özen gösterin.