abramson31

Nikotin Yoksunluğu Nedir, Etkileri Nasıl Azaltılır ?

nikotin-bagimliligi

Nikotin, tütün içerisinde bulunan ve bağımlılık yapan bir maddedir. Kafein ve strikninden yapılmıştır. Doğada renksiz ve sıvı halde bulunur. Yandığında ise kahve rengini alır.

Nikotin su ile karıştırıldığında ise güçlü bir böcek ilacına dönüşebilir. Tütün bitkisinin içerisinde doğal olarak bulunan nikotinin oranı yüzde 2 ile 7 arasında değişmektedir.Nikotin cilde kolaylıkla geçebilir. Burun, ağız ve ciğerler yoluyla vücuda alınabilir. 10 saniye gibi kısa bir süre içerinde kana karışarak beyine kadar ulaşır.

Sigara Neden Peşinizi Bırakmaz?

nikotin 2

Nikotin, psikolojik ve fiziksel bağımlılık yapan bir madde olduğundan birçok kişi sigara kullanımını bırakmakla ilgili sıkıntı çeker. Bunun fiziksel nedenlerinden  biri nikotin yoksunluğudur.  Peki nikotin yoksunluğu nedir; Alınan sigarayı bırakma kararı ile sigara tüketimine son veren kişinin vücudunda bulunan nikotin miktarı azalır ve bunun sonucunda kişi nikotin yoksunluğu çekmeye başlar. Nikotin yoksunluğu sebebi ile kişilerde fiziksel ve psikolojik birtakım sorunların oluştuğu gözlemlenir.

Amerikan Psikiyatri Birliği tarafından, 24 saat içerisinde görülen nikotin yoksunluğu belirtileri şunlardır;

  • Ruhsal durumlarda değişkenlik
  • Konsantrasyon kaybı, dikkat dağınıklığı
  • Anksiyete
  • Yorgunluk, uykuya eğiliminin artması veya tam tersi uykusuzluk çekme
  • huzursuzluk hali, hiçbir şeye karşı istek duymama
  • Sinirlilik, tepkilerde aşırılık, çabuk öfkelenme
  • Kalp atış hızında yavaşlama
  • iştahın artarak kilo alma eğiliminin artması

Yoksunluk belirtilerinin şiddeti kişilere göre değişkenlik göstermektedir. Bu belirtiler yaklaşık olarak 3 hafta boyunca devam edecektir.

Bu denli güçlü bir bağımlılık olan sigarayı bırakırken destek alarak bırakmalısınız. Bırakma sürecini çok daha kolay üstelik bir daha geri dönmemek üzere kalıcı şekilde sigarayı bırakabilirsiniz.

Sebze ve Meyve Tüketerek Vücudunuzu Nikotinden Arındırabilirsiniz!

 

Sigara-İçenlerin-Mutlaka-Tüketmesi-Gereken-Besinler

 

Vücudun Nikotin İhtiyacı Nasıl Giderilir; Nikotin yoksunluğu duyduğunuz ve belirtilerin şiddetli olduğu dönemlerde meyve ve sebzelerden destek alabilirsiniz. Havuç,domates,salatalık,marul ve meyve gibi besinler tüketerek ayrıca bunun yanında basit egzersizler de yaparak nikotin isteğinizi bastırabilirsiniz. Düşük kalorili tüketeceğiniz besinler ile birlikte kilo kontrolünüzü de rahatlıkla sağlamış olursunuz.

Isırgan otu, kivi, brokoli, portakal, havuç suyu, kara lahana, patlıcan,kereviz,fasulye, ıspanak , karabaş otu gibi besinlerin vücutta bulunan nikotini atma özelliği vardır. Sigarayı bırakma sürecinizde bu besinlerden bolca tüketerek ve en önemlisi tükettiğiniz su miktarını artırarak vücudunuzu nikotinden temizleyebilirsiniz.

Abrahamson Metodu ile Sigara Bağımlılığından Kolayca Kurtulun!

 

 

Nikotin Yoksunluğu İle Baş Edebilmek İçin Alternatifler Nelerdir; Doktor ve sağlık personellerinin kontrolü altında kullanabileceğiniz Nikotin Sakızı, Nikotin Bandı, Nikotin Burun Spreyi, Bupropıon HCL(ilaç tedavisi) gibi tedavi yöntemlerinden yararlanabilirsiniz.

Abrahamson metodu ise tamamen doğal bir yöntem ve hiçbir kimyasal madde , ilaç , iğne kullanmadan tek seansta %80 başarı oranı ile bağımlılıklarınızı terk etmenin en etkili yollarından biri.. Sigarayı bırakma sürecinizde Abrahamson Metodu ile sadece sigara bağımlılığından değil, alkol, şeker ve gluten gibi  bir çok bağımlılıklarınızdan da kurtulabilirsiniz.