chia

Muhteşem Besin Chia Tohumunun 7 Mükemmel Faydası

Orta ve Güney Amerika ve Avustralya’da yetişen özellikle nane familyasından gelen Chia siyah ve beyaz tohum  bir bitki, Omega-3 yağ asitleri, protein, diyet lifi, B vitaminleri ve mineraller için iyi oldukça bir kaynak olarak kabul edilmektedir. Sadece daha fazla lif yemek, uygulanan diyetlerde kilo kaybetmek için harika bir yoldur. Chia’da bulunan lif oranı ise çok yüksektir. Chia’nın doğrudan kilo kaybına neden olup olmadığı konusunda çelişkili kanıtlar var.

Artık bildiğimiz gibi bitkisel tabanlı beslenme ile obezite, kalp ve diabet hastalıklarına yakalanma riski azalıyor. Ayrıca daha enerjik ve kilo kontrolü sağladığımız bir bedene sahip oluyoruz. Bu anlamda Chia aynı zamanda hayvansal besinler tüketmeyi tercih etmeyen kişiler ve gluten hassasiyeti olanlar için de süper faydalı bir besin (Glutensiz).

chia

Kahvaltıda Chia Tohumları

Kilo kontrolü ile bağlantılı kahvaltı etmek gün boyu iyi hissetmenize ve en önemlisi tüm gün boyunca atıştırmanıza engel olacaktır. Müslinizin içine 1 kaşık karıştıracağınız chia ile günlük lif ihtiyacınıza katkı sağlayacaktır.
Omlet yaparken tavanızın zeminine serptiğiniz chia da omletinize ayrı bir lezzet katacaktır.Kreplerinize de ekleyebilirsiniz.

Chia ile Diğer servis Önerileri

Kilo verme çabalarınıza yardımcı olmak için diğer yemeklerde chia ekleyin.
Yaklaşık 3 ila 5 dakika içerisinde kendinize puding hazırlayabilirsiniz. Şekersiz badem sütü ile karıştıracağınız chia ile kıvamlı bir puding elde edebilirsiniz. Tatlandırıcılar ve şeker yerine muz püresi,tarçın elma, doğranmış çilek ve kakao ekleyin).

Salatalarınızın sosuna ekleyebilir, özellikle balık ve tavuk marinasyonun da kullanabilir, kekleriniz içine ya da enerji toplarına karıştırabilirsiniz.

1. Kan şekeri ve kolesterolü düzenler,
2. Kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu ve iyileştirici etkilere sahiptir,
3. Eklem ve kas ağrılarını hafifletir,
4. Günlük protein ihtiyacını karşılamaya katkı sağlar ve kas gelişimine yardımcı olur,
5. Bağışıklık sistemini güçlendirir, hastalıklara karşı direnci artırır,
6. Sindirim sistemini düzenler, bağırsakları temizler ve kabızlığı önler,
7. Kilo vermeye yardımcı olur.

besin-degerleri