ramazanda_sigara_bagimliginizdan_kurtulun_h54325_08105

İftar Sonrası Sigara Büyük Tehlike !

İftara sigara içerek başlamak ya da yemeğin hemen ardından arka arkaya sigara içmek yerine, Ramazan ayını fırsat bilerek sigarayı kesin olarak bırakmalıdır. Ertesi günün sigara miktarını; sahur sonrası arka arkaya içmek de tehlike arz eder. Sahur sonrası sigara içerek dolu mide ile uykuya dalmak, kalp krizine yol açar.

ramazanda sigarayı bırakın

Kalbiniz İçin Ramazan’da Sigarayı Bırakın !!!

Ramazan süresi (1 ay) bağımlılığınızdan kurtulmak için fırsat !!!
Sigarayı bırakmak isteyenlere 30 günlük oruç süresi ideal bir zamanlama. Bireyler genellikle uzun süre açlık etkisiyle sadece besinlerden değil, sigaradan da uzaklaşıyor ve bu süreçte kendisine ortam hazırlayabiliyor.

Uzun açlık süre sonrası; vücuda normal günlerdeki etkisinden daha fazla zarar vermemek için…
Gün boyu sigara içmeyen birey; nikotin yoksunluğunu gidermek için iftar ile birlikte arka arkaya ve sayıca fazla sigara içer.

Kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için…

Oruç süresince sigarayı bıraktıktan ilk 20 dakika sonra, tansiyon ve nabız normale döner ve gün içinde kan kendini temizler oksijen seviyesi artar. 24 saat sonra kalp krizi riski  %50 azalmaya, 48 saat sonra tat ve koku duyusu algılama artıyor. Sonrasında solunum sistemi ve bağlı olarak akciğer fonksiyonları düzeliyor.

Kronikleşen hastalıklarla vedalaşma…

Sigaranın özellikle ramazan aylarında iftardan ya hemen önce (aç karınla) ya da 1 kase çorba gibi az bir miktar yemek sonrası içildiği görülmektedir. Sigaranın aç karınla içilmesi zararlı maddelerin direkt kana karışmasına, baş dönmesi neden olur. Mide asidini arttırır, ülser/ gastrit/ reflü gibi mide rahatsızlıkların oluşmasına yol açar. İftar ile birlikte içilen sigara; kan basıncını da düzensizlik, çarpıntı, tansiyon gibi şikayetlere de yol açabiliyor.