yuzde-yuz-sigarayi-birakma-yolu

En Başarılı Sigarayı Bırakma Yöntemleri

Sigara içen insanların çoğunluğu sigaranın gerek ekonomik gerek fizyolojik gerek psikolojik zararları olduğunu bilmesine ve bırakmak istemesine rağmen bu istek genellikle başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Bu başarısızlığın temelinde kulaktan duyma, doğru olmayan yöntemlerin uygulanması yatmaktadır. En iyi sigarayı bırakma yöntemleri konusunda daha fazla bilince sahip olunmalı ve seçilecek yöntem iyice araştırılmalıdır.

Sigarayı Bırakmak Kararlılık İle Başlar

sigarayi-birakmanin-kolay-yolu

Sigarayı bırakmak isteyen birinin en başta yapacağı şey kendi motivasyonunu yaratmak olacaktır. Zira cılız bir arzu ile bu amaca ulaşılamayacağı açıktır. Kararlılık ve istek de işte bu motivasyon kısmında devreye giriyor. Bir başka deyişle, kişi kendi motivasyonunu vermiş olduğu karar ile sağlayabilir. Bu motivasyon sigarayı bırakmak için olmazsa olmaz bir şart olduğu gibi, Abrahamson Metodu’nu deneyen kişi, bu metodun, sigarayı bırakmanın en kolay yolu olduğunu görecektir.

Kendi Kendini Şartlandırmak

Sigarayı bırakmak için en başta kişinin kararlı olması gerektiğinden bahsettik. Peki bu nasıl olacak? Sigarayı bırakma kararını alırken hazırlığını iyi yapacak ki kısa süre sonra bırakmanın ardından “bir tane denesem de bir şey olmaz” düşüncesine kapılmasın.. Örneğin, özgür olmak istediğini, daha sağlıklı olmak istediğini, sigaranın esiri olmayacak kadar güçlü olduğunu en azından kendine kanıtlamak istediğini, kendine güven duymak istediği gibi gerçek nedenlerini tekrar tekrar düşünecek. Bu ve buna benzer kendine özgü nedenleri ile kişi önce bu yola çıkmaya niyet etmiş olacak.

Azaltarak mı Birden mi?

 

Woman hand refusing cigarette pack

En büyük hatalardan biri de sigarayı azaltarak bırakma yoludur. En nihayetinde bu da sigarayı bırakma yollarından biridir fakat yüzde yüz sigarayı bırakma yolu değildir. Hatta en çok başarısızlıkla sonuçlanan yollardan biridir. En etkili yöntem ise bir anda temelli bırakma yolunu seçmektir. Azaltarak bırakmak sadece vücudunuzda mevcut olan nikotinin sürekli canlı kalmasını sağlar. Nikotinin vücuttan tamamen atılması ve arınması sağlanmalıdır.

Bu Süreçte Alınması Gereken Tedbirler

 

sigarayi-birakmanin-en-kolay-yolu

Bu yolun uzun ve zorlu bir yol olduğundan bahsetmiştik. Bu yolu mutlu bir sonla tamamlamak için birkaç tedbir daha almanız gerekmektedir. Unutmamak gerekir ki ne yapılırsa yapılsın artık bağımlı olmuş bir sigara içicisinin beyninde artık sigara içtiğine dair izler bulunur. Sigara isteği veya dürtü duyduğunda her an destek alabileceği bir merkez olmalıdır. En az 1 yıl boyunca bırakan kişiler desteklenmelidir. Aynı zamanda vücudu nikotinden arındırabilmek için spor yapmak, bol bol su içmek, yeşil sebze ve meyveleri daha fazla tüketmek, isteğinizi arttırabilecek ortamlardan kaçınmak gibi tedbirler almanız gerekmektedir.