Sigarayı Bırakmaya Hazır mısınız?

En Başarılı Sigarayı Bırakma Yöntemleri

Bepositive olarak en başarılı sigarayı bırakma yöntemleri ve yolları ile ilgili faydalanacağınız sigarayı bırakma aşamasında size yardımcı olabilecek bilgileri paylaştık

 

sigarayı bırakma yötemleri

Bepositive olarak en başarılı sigarayı bırakma yöntemleri ve yolları ile ilgili sizlere faydalı olabilecek bilgileri sıralamak istedik

Ülkemizde tütün ürünleri ve sigara tiryakilerinin sayısı hiçte azımsanacak kadar değil. Türkiye’de 16 milyondan fazla sigara kullanıcısı bulunmakta ve bu her yıl artmakta.
Ne yazık ki her yıl 120 binden fazla insanımızı sigara ve sigaraya bağlı oluşan hastalıklar yüzünden kaybediyoruz.
Sigara dünyada en çok insanın yaşamını alan zarar verici bağımlılık yapıcı maddelerin başında  geliyor. Sigaranın bu kadar çok zararı olmasına ve bilinmesine rağmen kullanan sayısının bu düzeyde artması ne düzeyde bir bağımlık yapıcı madde olduğunu göstermektedir.
Bu yüzden sigarayı bırakmak isteyen insanlara yardımcı olabilmek için bir çok psikolojik ve biyolojik sigarayı bırakma yöntemleri geliştirilmiş durumda.

 

İşte aşağıda bazı başarılı sigara bırakma aşamaları, sigarayı bırakma yöntemleri ve yollarını bulabilirsiniz.

Sigarayı Bırakma Yöntemleri ve Yolları

 

Bir Bağımlısınız!

 

Sigara Bağımlılığı

Bir Sigara bağımlısı olduğunuzu kabullenin

Sigara bırakmak için en önemli aşamlardan biri de kişinin kendisinin bir bağımlı olduğunu kabul edebilmesidir. Çünkü sigara bağımlıları diğer madde bağımlıları gibi, bir bağımlısı olduklarının farkında olmayabilir veya bunu kabul etmeyebilirler.
Çoğu zaman kontrolün kendilerinde olduğunu isterlerse sigarayı bırakabileceklerini söylerler fakat bırakma işi hep ertelenir. Bir kaç kez gerçekleşen başarısız bırakma girişimleri yüzünden umutsuzluğa kapılabilirler.

 

Hatta sigara içen ve bırakmak istemediğini söyleyen insanların da bu şekilde konuşması sigaranın bırakma zorluklarının üstesinden gelmek istememeleri veya bu aşamadan korkmalarıdır.
Bu yüzden kişinin bir bağımlı olduğunu kabul etmesi gerek tanıdıkları gerekse ilgili yerlerden destek yollarına başvurabilmesi adına gereklidir.


Zaman Belirleyin

 

Sigarayı bırakma Zamanı

Zaman Belirleyin

 

Sigarayı bırakmak için en önemli kısım bırakmaya başladığınız zamandır. Ama ne yazık ki çoğu sigara bağımlısı bu tarihi sürekli erteler. Başlamak için sürekli bahaneler üretilir ve bu zaman hiç gelmeyebilir. Bu yüzden bir tarih belirlemek ve kendinizi o tarihe uyacağınıza dair telkin etmek şartlamak önemlidir.

  • Takvimden bir tarih seçin çok uzak bir tarih olmasın.
  • Bu tarihte sigarayı bırakacağınıza kendinizi şartlandırın
  • Kararlı ve istekli olun!
  • Yakın çevreniz ile bu kararınızı ve tarihi paylaşın. Destek isteyin.

 


 

Bilincine Varın

Sigaranın zararlı olduğunun herkes farkındadır. Ama bunu gerçekten irdelemek bırakma aşaması için çok önemlidir. Bu yüzden zararlarını iyicene düşünün, okuyun, hastaların görüşlerine yer verin, görüntülerine bakın.

Bu kararlılığınızı ciddi ölçüde arttıracaktır son derece arttıracaktır.


 

Sigaranın Zararları

Sigarayı bırakma yolları ve yöntemleri

Yeri gelmişken sigaranın zararları konusuna değinmek gerekir. Sigaranın bir çok fiziksel, psikolojik ve sosyal zararı vardır.

Sadece size değil çevrenizdekilere de zarar verir. Pasif içiciliğe bağlı sigaranın zararlarından etkilenen bir çok kişi ve örnek mevcuttur. Hatta boyutları azımsanamayacak kadar fazladır bu yüzden kapalı alanlarda sigara içmek yasaktır.

Solunum Sistemi

Sigaranın sadece ciğerlerimiz değil tüm solunum sistemine ciddi zararları bulunmaktadır.

Nefes Darlığı: Sigaranın içinde yer alan katran ve benzeri maddeler ciğerlerinize yapışır. Zamanla ciğerleriniz daralır ve hücreler oksijeni işleyemez hale gelmeye başlar. Bunun neticesinde ciddi nefes darlığı, koku alma sorunları
ve oksijen yetersizliğine bağlı olarka çabuk yorulma ve kalp krizi riski artar.

Akciğer:  Sigara akciğer kanserinin nedenleri arasında başta gelmektedir. En bilenen sebeptir. Akciğerlerimizin karmaşık bir biyolojik yapısı bulunmaktadır ve vücudunuzn en zor iyileşen kısımları arasında yer alır.

Sigaranın içinde bulunan katran ciğerlerimize yapışır ve kanser oluşumunu büyük ölçüde tetikler.

Koku: Sigara koku alma duyumuzu büyük ölçüde köreltecektir.

Sindirim Sistemi

Ağız: Dişlerimizin çürümesine ve sararmasına yol açar aynı zamanda ağız kanserinin nedenlerinden biridir. Aynı zamanda sigara tat alma duyusunu büyük ölçüde köreltir. Bir çok sigarayı bırakan insan en büyük değişikliklerden birinin bu olduğunu söyler.

Mide: Sigara yine midemizin etrafını saran ve mideyi korumak amacıyla vücudumuzun oluşturduğu mukus adlı tabakaya zarar verir işlevini kaybetmesine neden olabilir. Bu başta ülser ve bir çok hastalık ve rahatsızlığa davetiye çıkarır.
Sigara içmek ilerleyen aşamalarda mide aknserine neden olabilir.

Pankreas: Sindirim sistemimizin parçası pankreası bir çok insan adını kanserinden bilmektedir. Sigara içmek pankreas kanseri nedenlerinden biridir. Yapılan araştırmaya göre sigara kullanımı pankreas kanseri riskini iki kat arttırmaktadır.

Dolaşım Sistemi

Damarlar: Sigaranın içinde bulunana zararlı maddeler zamanla damarları tıkamak ve damar sertliğine neden olmaktadır. Damar sertliği bulunana hastalarda bu aşama hızlanmaktadır.

Damarların tıkanması başta kalp olmak üzere vücudumuza ve organlarımıza ciddi zararlar verir.

Kalp:  Sigara kullanımının kalp riskini 3-5 kat arttırdığını söylemek gerekir. Bunun en önemli nedeni yukarıda bahsedilen damar tıkanıklığıdır. Kalp vücudun ihtiyacı olan kanı ulaştırmak için daha çok çalışmaya zorlanır.
Tansiyonun ve kalp ritminiz normal şartlarda sürekli daha fazladır. Zamanla kalp yorulur ve kalp krizi riskiniz artar.

 

Sigara aynı zamanda gözlerde katarakt oluşumunu tetikler, cilt sorunlarına ve cildin erken yaşlanmasına sebebiyet verir. İyi iyileşmeyi geciktirir hatta ameliyat öncesinden hastadan sigarayı bırakması istenir.

Aynı zamanda sigaranın sosyal zararları vardır. Bunlar çevreye verdiğiniz sigara kullanmayanlar için hatta bazen kullananlar için bile son derece kötü kokusudur. Bu siz farkında olmasanız bile üstünüze ağzınıza siner.
Sosyal yaşamınızı etkileyebilir. Aynı zamanda tek bir sigara içmek aslında vücudu 10 dakka kadar koşmuşsunuz gibi yorar. Günlük işlerinizi siz farkında olmadan zihnizi ve verimliliğinizi azaltır.

Ekonomik: Sigara kullanmanın ekonomik zararları bazılarını etkilemiyor olabilir ancak yıllık kendimizi zehirlemek için ciddi bir bütçe ayırdığımızı unutmamamız gerekir. Aslında bu ücreti sigaraya ayırmak yerine bir çok hobi edinebilirsiniz. Bu aynı zamanda sigarayı bırakmak adına size yardımcı olacaktır.

Kararlı Olun: Sigaranın zararlarının bilincine vırdıysak sigara bırakmada ki en büyük etken kişinin karar vermesi ve kararlı olmasıdır. Sigarayı bırakmak için en büyük başarı bu kararlılık sayesinde kazanılır.

Bırakma aşamasını sürekli olarak ileri bir tarihe erteliyorsanız takvimden uzak olmayan kesin bir tarih belirleyin ve bu tarihe uyacağınıza başta kendinizi şartlandırın.  Etrafınıza kararınızı ve tarihi söylemek size fayda sağlayacaktır.
Dilerseniz bırakma aşamasında size yardımcı olabilmemiz adına bizden randevu alabilirsiniz. Bazı kişilerin sigara bırakma konusunda başarısızlık korkuları vardır veya daha önce denemiş başaramamışta olabilirsiniz. Bu konuda yardım almaktan en azından bizi aramaktan çekinmeyin.

 


 

Abrahamson Yöntemi

Abrahamson Metodu ile Sigarayı Bırak

Abrahamson Metodu ile Sigarayı Bırak

Sigara bırakma aşaması size gerçekten zor ve stresli geliyor bu yüzden sürekli erteliyor olabilirsiniz. Veya sadece bu aşamayı daha rahat atlatmak istiyor olabilirsiniz.  Abrahamson metodu 30 yıldan fazla bir süredir tüm dünyada tüm bağımlılıklardan arınmak için başarı ile kullanılan bir yöntemdir.  Sigarayı bırakmada %80 ile hiçte azımsanamayacak bir başarı oranına sahiptir. Detaylı bilgi için içeriğe göz atabilir veya bizi arayabilirsiniz.

Yanılsama

Sigara içenlerin bırakamama sebeplerinden biride kendi oluşturduğumuz yanılsamalardır. Sigarayı keyfi bir şey olarak görmek veya stresten kaçmak için kullanmak kendi zihninizin oluşturduğu sanrılardır. Bir çok insan stresten kaçmak için sigaraya bağlanır.

Ancak aslında sigara keyif verici bir madde değildir. Bağımlı olduğunuz nikotine vücudunuz ihtiyaç duyar ve yoksunluk çekersiniz sigar istemenizde bu yüzdendir. Bu tepkiye zamanla bilinçsiz olarak bazı yanılsamalar geliştiririz.Yine sigara içmediğiniz zamanlarda stres yapmanız yine bu yoksunluk yüzündendir.

Sigarayı bıraktığınız zaman bunları özlemeyeceksiniz zamanla bu yoksunluk hissi kayboldukça bu sanrılar azalmaya başlayacaktır.

Sigaranın aslında size hiç bir yarının olmadığını ve bunların birer yanılsama olduğunu aslında kötü kokan son derece zararlı bir madde olduğunu kendinize hatırlatın.


 

Tetikleme:

Sigarayı bırakma aşamasında bunu tetikleyecek uzak durmaya çalışın. Sigarayı kahve alkolle bağdaştırıyorsanız son derece dikkatli olmalısınız. Unutmayın tüm madde bağımlılıkları bir kereden başlar. Bırakma aşamasında bir kere içtiğiniz sigara aynı sendromları yaşamanıza neden olabilir.

Sigara  içilen yerlerden uzak durmanızı özellikle tavsiye etmemiz gerekir.

Spora Başlayın

Spor yapmak ciğerlerinizi açar ve nefesiniz sigara birlikte oluşan darlamaya karşı daha çabuk açılır. Nefesiniz daha hızlı düzelir ve ter atmak vücutta ki nikotini ve buna bağlı yoksunluğu daha hızlı azaltır.

Neden Bırakmak istediğiniz Yazın

Uzun uzun sigarayı neden bırakmak istediğinizi size zaralarını yazın. Bunları daha sonra arada okuyun kendnize hatırlatın bu aşamada size yardımcı olacaktır.

Derin nefes alın ve Su için:

Sigara içmek her aklınıza geldiğinde uzun uzun derin nefes alın ve bir bardak su için. Zamanla sigara istediğiniz anda su içmek beyininze rahatlatıcı bir etken yaatacaktır ve su içmenin sigara yoksunluğuna iyi geldiğine beyininz şartlanacak ve geçrktende böyle hissedeceksiniz.

Bu yüzden su içmeyi aksatmayın.

 


Sigarayı bırakmaknız için Size yardımcı olalaım.

Sigara bırakma aşamasını daha rahat ve daha başarılı geçirmek istiyorsanız ilk terapide %80 başarı oranı olan Abrahamson Metodu’nu deneyebilirsiniz..

Bizi 0212 706 17 10 veya 0850 202 6 202 arayarak Sigarayı Bırakmak istediğinizi söyleyin. Bizde size yardımcı olalım.